Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Taxa pe neobrazare

Taxa pe neobrazare
de la 21 Apr. 2015
Taxa pe neobrazare Tags: impozit bacsistaxa bacsisservicii

Imediat dupa Paste, Ministerul Finantelor Publice a urcat pe al sau site un proiect de act normativ potrivit caruia, bacsisul primit de angajatii operatorilor economici va fi impozitat cu pana la 16%.

Bacsisul va fi impozitat, fie ca profit al firmei, fie ca venit al angajatului, si va fi marcat pe un bon fiscal distinct de catre operatorul economic.
 
Daca profitul din bacsis al operatorului economic nu se distribuie salariatilor, impozitul pe castigul de acest tip va fi de 16% sau de 3%, pentru microintreprinderi. 
 
Daca profitul-bacsis se distribuie salariatilor, impozitarea la nivelul angajatului va fi de 16% impozit pe venit din alte surse, prin retinere la sursa.
 
Din bacsis, statul nu pretinde TVA si nici contributii sociale de sanatate, dar proiectul prevede obligatia inregistrarii bacsisului in contabilitate si ii obliga pe angajati sa declare, intr-un registru, suma de bani pe care o au la ei, la inceputul programului.
 
In acelasi timp, proiectul interzice conditionarea, sub orice forma, a livrarilor de bunuri sau a prestarilor de servicii de acordarea bacsisului…
 
Statul estimeaza ca, din fiscalizarea bacsisului, bugetul sau se va alege cu 154 milioane de lei, in 2015; 300 de milioane, in 2016;  319 milioane, in 2017, si 338 milioane, in 2018. 
 
Iata si doua exemple de servicii romanesti din doua localitati care, intr-adevar, sunt tot mai vizitate de romani si straini.
 
Brasov, vara anului 2014, celebrul (cel putin "pe vremuri") restaurant Panoramic. Restaurantul este atat de izolat, incat secolul 21 nu a luat telefericul sa ajunga pana sus, pe Tampa. 
 
Cat despre mentalitatea celor care deservesc locatia, este mai ruginita ca o Dacie neingrijita, din prima "promotie" de la Colibasi. 
 
Intreband daca restaurantul este deschis si se poate vedea panorama (ca de aia ii si zice Panoramic), un… nene in "livrea" comunista a avut o atitudine de concediere.
 
Cu o acreala de "Hellas" pe care probabil ca-l stoarce in salata in loc de lamaie si cu o grimasa de urs surprins pe Tampa in plin sezon de rut, a raspuns: "Mda, sigur ca, daca faceti consumatie, va deschidem sa vedeti privelistea!"
 
Un astfel de individ nici nu ar trebui sa lucreze in domeniul respectiv, nicidecum sa fie angajat sa presteze vreun serviciu sau sa glasuiasca despre localul respectiv. Dar, in mod evident, tampul de pe Tampa ar fi avut pretentie la bacsis, nu?
 
Bucuresti, primavara acestui an. La fel de celebra (cel putin pe vremuri") terasa Lido. Cu ton grav, de regina care abdica, o duduie ii avertizeaza pe clientii care vor sa "ocupe o masa" ca, daca incepe ploaia, nu ii poate muta in spatiul interior pentru ca acesta este rezervat. Superba primire, nu? Inca un pic de efort si incepeam sa ne simtim la fel de bine ca-n… lagar.
 
Pana la urma, riscam si castigam o ploaie torentiala. Numai ca, in ciuda avertismentului de la intrare, o armata de angajati ne poftesc inauntru si se apuca sa care, de afara, farfurii, tacamuri, sticlute de ulei de masline si de otet. Au mai pus niste mese intr-un salonas, au inghesuit o masa intr-un capat de hol, au improvizat, au gasit solutii sa nu-si lase musteriii cu ochii-n ploaie.
 
Asadar, doua exemple de tratament, de unde rezulta intrebarea ce se intampla daca un ospatar sau alt prestator de servicii nu-si merita bacsisul? 
 
Ce se intampla cand clientul gaseste muste-n ciorba sau aceasta este… asezonta chiar cu degetele transportatorului de la bucatarie la masa?
 
Deci, chelnerul se poate purta mizerabil, la propriu si la figurat, si tot va primi minimum 10% din valoarea consumatiei sau cat va vrea el sa treaca pe nota separata sau va emite bonul dupa ce primeste surplusul?
 
Acum, bacsisul este optional si cu un nivel optional. Cand se va emite bon fiscal pentru el, daca un client refuza sa plateasca, este ca si cand nu ar achita nota de plata propriu-zisa.
 
A nu da bacsis sau a lasa putin in plus peste nota de plata, inseamna o sanctiune pentru ospatar. Clientul nu mai asteapta sa faca reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, ci il sanctioneaza direct, imediat pe prestator. Dupa fiscalizarea bacsisului, poate ca ar trebui pusa o taxa si pe neobrazarea celui care il pretinde desi nu a facut nimic ca sa-l castige, ba chiar a actionat in sens contrar...


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement