3 greseli pe care trebuie sa le eviti in formarea brandului personal
alegerea numeluialegerea unui brandformarea brandului personal
Oricat de mult ai munci pentru a asigura reusita companiei tale, unele eforturi sunt in zadar. Cea mai marea greseala pe care o poti face insa este sa alegi un nume nepotrivit pentru brandul tau.
Brandul pe care ti-l formezi este imaginea care te reprezinta in lume si depinde doar de tine daca aceasta imagine va fi una buna sau nu.
Iata trei greseli pe care trebuie sa le eviti in formarea brandului personal:
1. Alegerea unui nume nepotrivit
Trebuie sa stii ca desi ideea ta de afaceri este una foarte buna si ai toate sansele de reusita, un nume nepotrivit ar putea strica totul. Daca o companie mare, precum Apple, poate reusi sa iasa dintr-o criza de imagine, o afacerea mica si la inceput de drum nu isi poate permite sa inceapa cu stangul. Asadar, asigura-te ca ai ales un nume decent, scurt, usor de pronuntat si de retinut.
2. Impunerea unor produse sau servicii clientilor
Una dintre metodele de instrainare a clientilor este sa ii fortezi sa achizitioneze un produs sau sa se aboneze la un serviciu la care nu doresc. Mai rau este atunci cand utilizatorii se aboneaza la newsletter-ul tau zilnic cu produse pentru casa si gradina, iar tu ii umpli casuta de e-mail cu newslettere din toate domeniile in care activezi: servicii financiare, carte de retete, istoria afacerilor, etc. Nu te gandi ca dupa ce reusesti sa atragi un numar mare de clienti sau abonati poti schimba anumite conditii. Instagram a schimbat recent anumiti termeni ai contractului de confidentialitate, iar cei mai multi utilizatori s-au declarat nemultumiti si au renuntat la serviciile respective.
3. Evita sa jignesti sau sa ii faci pe utilizatori sa se simta prost
Dupa ce a creat "Stiloul pentru ea", compania Bic a invatat cat de greu accepta consumatorii produse pe care le folosesc atat femeile, cat si barbatii, insa se adreseaza doar uneia dintre aceste categorii. Stiloul creat de Bic, special pentru femei, are capacitatea de a scrie in diferite culori pastelate, cu scopul de a satisface nevoile unice ale genului feminin. Asta a dus la indignare si batjocura pe internet, din partea barbatilor. Lansarea acestor stilouri reprezinta o greseala majora de branding pentru producatorii sai, ceea ce a dus la scaderea numarului de clienti si, automat, la scaderea cifrei de afaceri a companiei.