TOP 7: Profita de noile oportunitati din industria in care activezi
topoportunitatiindustrieantreprenoriviitorfilme
Climatul economic de astazi reprezinta o provocare pentru toate companiile. Una din industrii pare deja condamnata la schimbari majore - filmul. Bugetele uriase au cauzat pierderi financiare fara precedent in industria cinematografica. In acest context nesigur, CEO-ul Disney, Bob Iger, l-a concediat pe presedintele Disney Studios, cel mai iubit studio de film, lasand loc pentru numeroase speculatii legate de viitorul companiei. In lumea moderna, exista un singur element de care trebuie sa tinem seama: oportunitatea. Ce ar trebui sa faca, in acest sens, antreprenorii?
1. Mizeaza pe calitatea, nu pe cantitate, atat in privinta extinderii profesionale a companiei, cat si referitor la dezvoltarea produselor
Un site profitabil poate sa aiba 1-2 angajati. O mie de angajati nu te fac mai puternic. Te fac insa mai scump si in consecinta ai nevoie de o productie absolut dementiala, pentru a-ti plati toate cheltuielile. Pastreaza-i doar pe acei angajati dedicati muncii lor si cere-le sa fie responsabili si creativi; lanseaza doar produse de calitate, in care grupul are incredere si pe care le promoveaza cu pasiune.
2. Fii mai putin organizat
Tabelele si diviziunile pe hartie au fost proiectate pentru caile feroviare. Fiecare angajat trebuie sa isi aduca aportul profesional (si uman!) in compania ta. Echipele au nevoie de flexibilitate, pentru a permite tuturor sa se implice in proiectul respectiv, de la concept la dezvoltare.
3. Fiecare angajat trebuie sa fie un visator
Aceasta caracteristica ar trebui sa fie introdusa in folclorul resurselor umane. Fii visator. De fapt, fii creativ. Si cere-le si lor sa fie creativi. Fiecare angajat are responsabilitatea de a privi in jurul sau, de a cauta noi modalitati de imbunatatire a mediului in care traieste. Vor avea nevoie de alte persoane care sa realizeze constructia propriu-zisa (vezi cazul lui Steve Jobs), dar acesta este urmatorul pas. Totul porneste de la IDEE.
4. Colaboreaza mai mult cu...
... cu audienta. Asculta-i. De exemplu, poti sa realizezi numeroase analize pe retelele de socializare, poti sa iei pulsul oamenilor. Pe masura ce ii intelegi, vei fi accesibil si vei incepe sa contribui cu acel ceva in comunitate (fie ea fizica sau virtuala). Ofera valoare, primeste valoare.
... externalizeaza-ti activitatea! Fii atent la cei care fac valuri: investitorii, antreprenorii si liderii de opinie. Acestia au un impact hotarator asupra constiintei populare. Este posibil sa nu "dai" peste niste oameni increzuti, versati si infumurati, care poarta titulaturi sofisticate. Nu-ti face insa griji. Te vor ajuta sa ramai competitiv.
... comunicarea interna. Stabileste o serie de scopuri comune si discuta cu expertii despre ele. Solutiile pot veni de unde nu te astepti.
5. Lanseaza campanii relationale de marketing
Nu imi dicta cum sa gandesc. Nu imi spune ce parere au criticii veterani despre continutul tau. Construieste relatii cu familia si prietenii. Pune-le intrebari. Cere-le sa se implice. Raspunde la feedback-ul lor. Ofera-le sansa de a incorpora brandul tau in viata lor de zi cu zi.
6. Nu cultiva un orgoliu personal
Este dificil sa te faci remarcat in universul antreprenorilor, mai ales ca rivalii tai de pe piata nu te promoveaza si nu iti cumpara produsele. Clientela ta este formata insa din restul lumii! Creionarea unei imagini de personalitate "marcanta si importanta", eminamente cu nasul pe aus, nu iti aduce niciun plus de valoare, nici tie, nici clientilor. Calitatea produselor tale, dovada pasiunii si interesul pentru oameni reprezinta insa lozurile castigatoare. Inlatura barierele, in loc sa le construiesti.
7. Simplitatea, mama succesului
Ofera produse si servicii simple. Testeaza-le cu oamenii, nu in gandul tau. Cand ei iti cer mai mult, ofera-le mai mult. Nu cheltui o multime de bani pentru a demara initiative complexe si complicate, pe care nu ti le-a solicitat NIMENI si verifica intotdeauna in ce masura actiunile tale ii ingrijoreaza pe investitori.