14 semne ca esti un manager ineficient
manager ineficientfunctie de conducereproductivitateinteligenta emotionala
Functia de conducere se bazeaza mai mult pe inteligenta emotionala. Sau, mai simplu spus, pe abilitatile oamenilor. Dar exista unele lucruri pe care multi manageri le fac sau nu reusesc sa le faca, ceea ce duce cu gandul ca angajatii ii considera nepriceputi sau nu mai au niciun respect pentru ei.
Cum descoperi ca esti desconsiderat?
1. Nu faci nimic
Crezi ca esti indreptatit sa ajungi la munca la ce ora vrei si sa iti iei o pauza de pranz de doua ore in timp ce subalternii fac totul.
2. Gasesti intotdeauna un motiv pentru a te plange
Este prea cald, este prea frig, cafeaua nu este buna, clientul este enervant, colegul tau nu este suficient de rapid. Toate aceste lucruri iti vor da dureri de cap. De ce sa te stresezi in loc sa te ocupi de treaba ta?
3. Esti prea optimist
Este egal cu momentele in care te plangi. Atunci cand exista un incendiu, angajatii se vor astepta sa il recunosti si sa sti ce ai de facut pentru ca ei isi doresc un lider calm in momente critice.
4. Barfesti ca o regina rasfatata a balului
Mai ai nevoie de vreo explicatie?
5. Esti prea lingusitor
Mereu iti complimentezi seful. Tot timpul afla de la tine cat de frumos si destept este, de parca ai fi mama lui. Din fericire, tu iti poti aminti si cat de frumos se comporta cu angajatii desi deciziile sale ii afecteaza in mod negativ, mai mult...
6. Nu ai miscat un deget, dar esti castigator
Ce zici de acel moment in care ai o idee foarte buna, dar nimeni nu iti da credit, insa totusi se pune in aplicare fara stirea ta? Managerul o prezinta drept castigatoare, dar numele tau nu se afla pe lista echipei.
7. Nu asculti
Esti cel care actioneaza asa cum vrea pentru ca nimeni nu are dreptate, in afara de tine?
8. Nu taci cand trebuie
oamenii iti transmit semnale, in general. "In regula atunci", "Suna bine", "Bine", "Suna ca si cand te-ai fi distrat foarte bine", "Cred ca imi suna telefonul". Cand auzi asa ceva, opreste-te!
9. Esti un micromanager
Micromanagement presupune sa observi indeaproape toate actiunile intreprinse de catre angajati, sa le vezi greselile si sa le controlezi munca. De multe ori, micromanagerii se plang ca se cufunda...
10. Faci comentarii nepotrivite
Ai doua motive pentru a inceta cu aceste comentarii: fie sunt ilegale, fie faci oamenii sa se simta inconfortabil in preajma ta.
11. Te mandresti cu functia pe care o ai
Este cea mai pura expresie a insecuritatii. De fapt, nu impresioneaza pe nimeni si nu castigi respect in acest fel.
12. Nu esti prietenos
Nu iti feliciti angajatii cand reusesc sa isi duca o sarcina grea la indeplinire, ai o fata morocanoasa si nu schitezi niciun zambet nici daca e vreo zi de satbatoare...
13. Mergi bolnav la munca
Nu dovedesti nimic, chiar daca iti doresti sa arati cat de implicat esti in munca. Tu, cel bolnav care arati cat de greu este sa muncesti in conditiile in care abia te tii pe picioare. Adevarul este ca doar imparti putina raceala in jur, sa nu fi acuzat de avaritie.
14. Suni angajatii pentru tot felul de prostii
Si faci acest lucru la birou. Dar nu te gandesti ca, de fapt, scade productivitatea acestora, pune inca o caramida a dispretului si stimuleaza sarcasmul.
Bineinteles, toti facem aceste greseli, cel putin o data. Dar, in calitate de subalterni, acestea ne fac sa constientizam ca toata lumea le vede.