Aerul conditionat pofteste in vagoanele CFR Calatori
cfr calatoriaer conditionattrenuri romania
Iosif Szentes, directorul general al CFR Calatori, a participat la proiectul "Arcade peste timp si ape", care a marcat 155 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferata Cernavoda - Constanta, prima linie feroviara din Dobrogea, si 120 de ani de la realizarea complexului podurilor dunarene, sub conducerea inginerului Anghel Saligny.
Cu acest prilej, Szentes a declarat ca institutia pe care o conduce are in pregatire un amplu program de dotare a trenurilor cu aer conditionat.
Modernizarea se va face in baza unui ordin de ministru care prevede ca, pana in 2017, climatizarea sa fie asigurata in toate garniturile, inclusiv in cele de tip Regio.
"Pe perioada de vara, au fost foarte multe reclamatii referitoare la aerul conditionat, foarte multe probleme.
Majoritatea problemelor s-a rezolvat in timpul parcursului, insa unele chiar nu au putut fi rezolvate, iar in aceste situatii s-au luat masuri de a muta calatorii in alte vagoane, pe locurile ramase libere, unde clima functiona corespunzator.
Sa speram ca aceste deficiente nu vor mai aparea. Acum avem si fonduri alocate pentru a realiza licitatii numai pentru clima si trebuie sa mai tinem cont de un lucru care ne preseaza: din 2017 trebuie sa avem toate vagoanele, inclusiv trenurile Regio, cu clima in functiune.
Este un ordin al ministrului, 723 din 2015, care modifica alt ordin al ministrului Transporturilor, nr. 153 din 2011, care prevede acest lucru, iar noi deja am inceput pregatirile", a spus Szentes, citat de Agerpres.
Dotarea unui vagon cu aer conditionat poate ajunge pana la 400.000 de lei.
In majoritatea trenurilor Regio exista instalatii de aer conditionat, desi acest lucru devine obligatoriu abia din 2017. In prezent, in jur de 230 de vagoane necesita instalarea aparatelor.