Au castigat premiul Ig Nobel cu un studiu despre atractivitatea oamenilor, dupa doua-trei halbe de bere
premiiig nobelparticipantistudiubauturasua
Cativa cercetatori au descoperit ca oamenii se cred mai frumosi dupa ce beau alcool. Echipa de savanti a castigat premiul Ig Nobel pentru munca sa.
Cercetatorii din Franta si SUA au confirmat "efectul beer goggle" asupra unei persoane care bea una-doua sau mai multe halbe de bere.
Premiile Ig Nobel reprezinta o versiune amuzanta a varului mai serios Nobel.
Castigatorii au la dispozitie 60 de secunde pentru a rosti un discurs pe scena, fiind huiduiti in tot acest timp de o fetita nervoasa in varsta de opt anisori.
Echipa respectiva a castigat unul din cele zece premii acordate de organizatori, iar gala de decernare s-a desfasurat la Harvard University, in SUA.
Printre proiectele castigatoare, s-au numarat si alte grozavii: un sistem de imobilizare si catapultare a teroristilor care deturneaza avioane si un studiu britanic, care arata ca o vaca sta mai mult pe picioare, decat tolanita pe pajiste.
In privinta consumului de alcool, lucrurile sunt clare. "Credeam pana acum ca daca bem, ii consideram pe ceilalti mai atractivi; studiul nostru arata ca oamenii care consuma alcool au aceeasi parere si despre ei insisi", a precizat profesorul Bushman, unul dintre autorii studiului, pentru BBC.
"Daca te imbeti si crezi ca esti foarte atragator, acest lucru iti poate influenta gandurile si comportamentul fata de ceilalti. Acest element ilustreaza ca in memoria umana, legatura dintre alcool si atractivitate este foarte stransa".
Reprezentantii juriului au fost rugati sa spuna cat de atragatori li se par participantii la studiu. Indivizii care se considerau deja frumosi nu au primit si "confirmarea" juratilor.