Calculatorul nu bate inca televizorul
eurodata tvprograme tvaudiente tvnumar telespectatori
Cel de-al 19-lea studiu anual difuzat de Eurodata TV Worldwide arata ca, anul trecut, omenirea s-a uitat la televizor, in medie, 3 ore si 16 minute pe zi, cu 6 minute mai mult in comparatie cu anul 2010 si cu 20 mai mult decat acum zece ani.
Cei mai mari consumatori de televiziune sunt in Orientul Mijlociu, ei urmarind programele televiziunilor 4 ore si 55 de minute pe zi, fata de 4 ore si 47 de minute, in 2010.
Telespectatorii din Orientul Mijlociu sunt urmati de cei din America de Nord (4 ore si 47 de minute, la fel ca in 2010).
In ceea ce-i priveste pe europeni, acestia sunt la egalitate cu africanii: se uita la televizor 3 ore si 48 de minute, fata de 3 ore si 47 de minute, in 2010.
Dupa europeni si africani, sunt locuitorii Americii Latine, cu 3 ore si 30 de minute, si cei din Asia-Pacific, cu doua ore si 45 de minute, fata de doua ore si 34 de minute, in 2010.
Intre anii 2009 si 2011, s-au inregistrat cresteri importante in Franta (cu 15 minute, la 3 ore si 47 de minute pe zi), Italia (cu 7 minute, la 4 ore si 13 minute), Spania (cu 5 minute, la 3 ore si 59 de minute pe zi).
Si in Statele Unite ale Americii, timpul alocat holbarii la ecranul televizorului a crescut cu doua minute, ajungand la 4 ore si 53 de minute.
Exceptand transmisiile din sport, in topul celor mai urmarite zece programe, se afla filmele artistice (41% audienta), urmate de divertisment (38%). Stirile, documentarele, dezbaterile se bucura de o audienta de 21%.
Studiul, intitulat "One Television Year in the World", a cuprins 80 de tari de pe cinci continente.
Eurodata TV Worldwide, organism creat de Mediametrie, ofera date ce tin de masurarea audientelor in lume, acoperind peste 3.000 de posturi si reprezentand peste trei miliarde de telespectatori.