Ce anunt au facut expertii NASA despre sfarsitul civilizatiei umane

de la 17 Mar. 2014
Ce anunt au facut expertii NASA despre sfarsitul civilizatiei umane
Tags: stephen hawkingnasaexpertistudiusfarsit

Dificultatile cu care se confrunta locuitorii Terrei par tot mai insurmontabile. Sfarsitul civilizatiei moderne este tot mai aproape, conform datelor unei cercetari apartinand NASA. Autorii acestui studiu arata ca un colaps industrial va afecta populatia in cateva decenii din cauza problemelor economice si a resurselor tot mai putine ale planetei.

Expertii din cadrul NASA au facut estimari referitoare la dezvoltarea industriala a lumii si au descoperit ca civilizatia moderna isi va incheia viata in mai putin de o suta de ani, potrivit The Independent.

"Procesul de crestere urmata de colaps este de fapt un ciclu care se repeta de-a lungul istoriei", a explicat matematicianul Safa Motesharri, care a condus cercetarea finantata de NASA impreuna cu experti in stiintele naturale si sociale.

Sursa citata scrie ca aceasta cercetare a fost publicata in revista Ecological Economics.

Studiul evoca sfarsitul unor imperii grandioase precum cel Roman sau Mongol, care indica faptul ca civilizatii destul de dezvoltate pot fi distruse din cauza unor probleme in societate.

Printre factorii unui eventual colaps al civilizatiei actuale, care au fost analizati de cercetatori, se numara cresterea numarului populatiei pe Terra, dar si modificarile substantiale ale climei.

In plus, alte cauze care ar putea grabi sfarsitul actualei civilizatii umane ar putea fi consumul excesiv al resurselor si o stratificare economica tot mai vizibila intre bogati si saraci.

Savantii mai sustin ca fenomenul infometarii ar putea sa se manifeste tot mai des pe planeta ca urmare a aparitiei unei diferente tot mai mari intre saraci si bogati, care consuma prea mult din resursele planetei.

Expertii sunt de parere ca oamenii ar putea lua masuri ca sa evite aceste probleme, prin aplicarea unui sistem de distributie echitabila, prin care consumul pe cap de locuitor sa fie redus la un nivel sustenabil.

Recent, un alt mare ganditor al lumii, fizicianul britanic Stephen Hawking a realizat o lista a evenimentelor si problemelor care au un impact devastator asupra lumii actuale.

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".

Recomandari MANAGER.RO