Ce fel de trenuri a cumparat compania de cai ferate din Franta
cai feratefrantaeroaretrenurimiliarde
Reprezentantii companiei de cai ferate din Franta, SNCF, au descoperit ca noile garnituri de tren achizitionate recent cu 15 miliarde de euro, sunt prea mari pentru a intra statiile din diferite orase, scrie BBC.
Francezii au luat decizia sa transforme statiile feroviare, asa incat noile trenuri sa poata fi puse la dispozitia calatorilor.
Oficialii cailor ferate din Franta au anuntat ca in acest moment, mai sunt circa 1.000 de statii de ajustat, astfel incat noile garnituri sa poata intra in circulatie.
Francezii au achitat deja o suma consistenta pentru aceasta achizitie, insa pentru a putea folosi trenurile este necesar ca toate platformele sa fie modificate.
BBC scrie ca operatorul retelei de cai ferate din Franta, RFF, a dat informatii eronate catre SNCF, compania care se ocupa de gestionarea sistemului feroviar.
Eroarea s-a produs din cauza ca angajatii de la RFF au masurat platformele mai noi, care au fost realizate in ultimele trei decenii.
Acestia le-au ignorat pe cele care sunt mai vechi de peste 50 de ani, insa atunci trenurile erau mai inguste, la fel si statiile de calatori.
Ministrul francez al Transporturilor, Frederic Cuvillier, a acuzat faptul ca sistemul de cai ferate din Franta a fost separat, asa ca operatorul retelei, RFF, si compania de trenuri, SNCF, sunt acum diferite si apar erori de comunicare intre acestea.
Recent, si in tara noastra sindicalistii au acuzat conducerea Metrorex ca ar fi cumparat vagoane de metrou pentru care s-au achitat in jur de 100 de milioane de euro, care nu ar incapea in statii.
Metrorex a raspuns insa, precizand ca noile trenuri de metrou, fabricate de firma CAF, respecta toate normele tehnice impuse de standardele UE aplicabile pentru acest tip de vehicul.