CFR Calatori a schimbat macazul denumirii trenurilor
cfrcfr calatorimersul trenurilornoul mers al trenurilor
Chiar daca o calatorie cu trenul sau cu orice alt mijloc de transport dintr-un punct cardinal in altul al tarii, una nu foarte mare, dureaza enorm, iata ca CFR Calatori schimba ceva: denumirea trenurilor si mersul acestora.
A intrat in vigoare noul Mers al Trenurilor care va fi valabil pana pe 8 decembrie 2012. Cu acest prilej, CFR Calatori a schimbat si rangurile trenurilor in functie de serviciile oferite: Intercity (IC), InterRegio (IR) si Regio (R).
In noul plan de trafic feroviar, vor circula 70 de trenuri internationale (40 InterRegio, 4 Intercity si 26 Regio), si 1.336 locale, dintre care 28 Intercity, 198 InterRegio si 1.110 Regio.
CFR arata ca au fost reduse duratele de parcurs ale trenurilor de rang superior pe magistralele 200 Brasov - Curtici si 300 Bucuresti - Oradea, in contextul finalizarii lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare de pe Valea Prahovei.
Astfel, daca durata unei calatorii cu un tren Rapid pe ruta Bucuresti Nord - Brasov era de 3 ore si 45 minute, in 2012, durata se va reduce cu o ora, in cazul unui tren InterRegio.
De asemenea, prin noul mers se vor realiza noi legaturi directe cu trenuri InterRegio, intre: Bucuresti - Bistrita, Bucuresti - Targu Mures, Bucuresti - Sibiu, Craiova - Brasov, Brasov - Sibiu, Bucuresti - Timisoara, Satu Mare - Constanta, Constanta - Brasov.
CFR Calatori a pastrat tariful la trenurile Intercity si Regio (fostele Intercity-uri si Personale), iar, pentru trenurile InterRegio, va fi practicat un tarif intermediar, situat intre tariful celor doua ranguri de tren Accelerat si Rapid (cu aproximativ 22% mai putin decat la Rapid si cu circa 12% mai mare decat cel de la Accelerat).
Prin tariful de InterRegio aplicat, abonamentele emise la tren Rapid vor scadea cu 40-140 de lei/abonament, iar cele de la Accelerat vor creste in medie cu 10 lei/abonament.
CFR Calatori va aplica reduceri de 10%, pentru calatoria care presupune folosirea a doua trenuri; de15%, pentru trei trenuri; 20%, pentru patru trenuri.