Cum sa trimiti e-mail-uri oamenilor ocupati si sa fii sigur ca le citesc
e-mailoameni de afacerioameni ocupatibusinessadresa de e-mail
Daca tu primesti doar cateva e-mail-uri pe zi si reusesti sa le acorzi tuturor timpul necesar si eventual un raspuns, nu inseamna ca si ceilalti oameni sunt in aceeasi situatie.
Te-ai gandit vreodata ca oamenii importanti, care se ocupa de investitii sau diferite alte afaceri pot primi chiar si cateva sute de e-mail-uri pe zi? Oamenii de afceri sunt sufocati constant de diferite mesaje, de la o multime de persoane. De aceea, daca incerci sa dai de o astfel de persoana, pentru un sfat, o afacere, o intalnire, trebuie sa fii constient ca ai de urmat cativa pasi. Nu te baza pe faptul ca ai scris numele companiei pentru care lucrezi in subiectul e-mail-ului trimis. Indiferent de subiect, e-mail-ul de la tine se va pierde printre celelalte sute de mesaje.
In cazul in care ai noroc sa iti fie deschis e-mail-ul, acesta trebuie sa fie foarte bine structurat pentru a se retine usor. Cu toate acestea, persoana careia i-ai trimis un e-mail se gandeste aproximativ 20 de secunde daca sa il citeasca imediat sau daca sa revina asupra lui mai tarziu.
De aceea,
businessinsider recomanda urmatorii pasi pentru ca e-mail-ul tau sa ajunga unde ti-ai propus.
1) Stabilirea subiectului
Subiectul trebuie sa descrie continutul e-mail-ului. Este gresita formularea: "Re: Sfaturi pentru strangere de fonduri". Corect este un subiect de tipul "Vezi sfaturile necesare pentru strangerea de fonduri".
2) Foloseste adresa de e-mail a companiei tale
Cum toata lumea are in prezent mai multe adrese de e-mail, este recomandat sa folosesti adresa care contine numele companiei atunci cand trimiti e-mail-uri clientilor sau oamenilor de afaceri. Altfel, ei nu vor stii niciodata cine esti, cu ce te ocupi si nu pot cauta in arhiva discutiile anterioare.
3) Reaminteste contextul
Ai intalnit o persoana la o conferinta si ai purtat o minunata discutie despre afacerea ta? Poate crezi ca ai convins acea persoana sa colaboreze cu tine, insa ea poate a mai vorbit cu cateva zeci de persoane despre acelasi subiect, in aceeasi perioada. De aceea, este indicat sa ii reamintesti exact cine esti, cu ce te ocupi si unde v-ati intalnit.
4) Limiteaza-ti e-mail-ul la maximum 5 cerinte
Chiar daca ai multe de spus, limiteaza-te la 3-4 criterii mai importante pe care sa le dezvolti, pentru a fi mai usor de retinut. Daca trimiti un e-mail foarte lung, oamenii se vor plictisi si nu il vor citi in intregime.
5) Fii explicit
Daca vrei sa te intalnesti cu o persoana, propune-i o intalnire. Da-i cateva intervale orare in care tu esti disponibil si specifica perioada de timp pentru care o soliciti.
6) Raspunde imediat
Arata-i respect interlocutorului tau si raspunde-i la e-mail imediat, indiferent de cerintele sale. Daca el iti raspunde mai greu, nu inseamna ca si tu trebuie sa faci la fel. Raspunsurile rapide sunt ideale in afaceri.
7) Include o scurta semnatura profesionala
Ataseaza la sfarsitul e-mail-ului numele tau complet, compania la care lucrezi, link-ul blogului tau, adresa de Facebook/ Twitter/ LinkedIn, numarul de telefon si adresa de fax, pentru a da un format profesionat e-mail-ului tau.