Doua trenuri si 62.500 de calatori in trei zile
caftrenuri metroumetrorexdunareamures
Cele doua garnituri noi de metrou produse de CAF Spania, puse in circulatie de Metrorex, au transportat, in primele trei zile, circa 62.500 calatori, parcurgand deja 2.257 de kilometri.
In primele trei zile de cand au fost introduse in circulatie trenurile numite "Dunarea" si "Mures", pe Magistrala 2 de metrou, au circulat in total 450.000 de calatori.
Noile trenuri au preluat aproape 14% din traficul total. Trenurile CAF au sase vagoane.
Fiecare dintre noile trenuri are o lungime de 113,6 metri, sunt late de 3,2 metri si pot transporta 1.200 de calatori.
Viteza maxima este de 80 de kilometri pe ora, iar viteza comerciala este de 40 de kilometri pe ora.
In a doua jumatate a acestui an, alte 14 trenuri de metrou vor fi puse, in mai multe etape, in circulatie pe Magistrala 2.
Potrivit Metrorex, introducerea in serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct imbunatatirea sigurantei si confortului calatorilor prin suplimentarea numarului de bare de sustinere, suplimentarea numarului de scaune (sase pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete, precum si imbunatatirea accesibilitatii persoanelor cu mobilitate redusa in/din tren, precum si la dotarile trenului.
"Dunarea" si "Mures" au un sistem nou de avizare si avertizare exterioara sonora si vizuala a deschiderii/inchiderii usilor.
Ele mai sunt dotate cu doua spatii speciale pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant si cu butoane de comanda in alfabetul Braille pentru deschiderea usilor trenului.
Totodata, distanta dintre peron si tren a fost redusa de la 105 milimetri la 70 milimetri.
Noile garnituri vor asigura inlocuirea in totalitate a parcului de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3.
Ele vor contribui la scaderea consumului de energie cu aproximativ 5%, la reducerea costurilor cu mentenanta pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40% fata de costul suportat pentru trenurile de constructie veche, si la imbunatatirea sigurantei in exploatare, prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protectie si operare de ultima generatie.
Metrorex a cumparat 16 trenuri de metrou, in valoare de 97 milioane de euro, fara TVA.
Patru trenuri sunt fabricate integral in Spania, iar 12 sunt asamblate la uzina Atelierul CFR Grivita.