Enigmele nazistilor: Platesti bilet si mergi cu trenurile mortii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Enigmele nazistilor: Platesti bilet si mergi cu trenurile mortii Enigmele nazistilor: Platesti bilet si mergi cu trenurile mortii
de Manager.ro la 11 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
nazistitrenurilagaredeportatievrei

Nazistii au exterminat milioane de oameni in lagarele de concentrare de la Auschwitz - Birkenau. Interesant este ca adeptii lui Hitler cereau bani evreilor chiar si pentru o calatorie cu trenurile mortii. Cate patru pfennigi de om, per kilometru: atat trebuiau sa plateasca evreii pentru a calatori cu vagoanele de marfa care ii transportau catre lagarele de exterminare.

Caile Ferate Germane au jucat un rol important in "rezolvarea problemei evreiesti", castigand sume mari de bani din transportul catre moarte a milioane de oameni nevinovati, potrivit Deutsche Welle.

La ordinul dictatorului nazist Adolf Hitler, Deutsche Reichsbahn, numele de atunci al Cailor Ferate Germane, a primit bani pentru transportul a milioane de evrei si al tuturor celor deportati catre lagarele mortii.

Intre anii 1941-1944, in "trenurile mortii" au fost transportati catre lagarele de exterminare aproximativ trei milioane de oameni. Deportatii erau transportati in cele mai primitive vagoane de marfa, in conditii inumane, dar calatoriile erau platite la pret de tren de calatori, clasa a treia. 


Astfel, potrivit Deusche Welle, cinismul nazistilor era impins la extrem: copiii cu varste intre 4 si 10 ani calatoreau la jumatate de pret, iar micutii care aveau  sub patru ani calatoreau gratis. Insa, toti mergeau catre lagarele mortii din Europa de Est, iar pierderea vietii micutilor era doar o chestiune de timp.

In plus, asa-numitele grupuri organizate, care erau formate din cate 400 oameni, calatoreau tot la jumatate de pret. Restul tarifului era acoperit de o subventie de la bugetul autoritatilor naziste, dar, in mod normal, banii proveneau din bunurile confiscate de la cei deportati. 

Strategia nazistilor era sa deporteze cat mai multi oameni deodata. Si, tinand cont ca incepand cu 1942 camerele de gazare din lagare aveau capacitatea de a extermina cate 1000 de oameni pe zi, "trenurile mortii" au devenit din ce in ce mai lungi si mai incarcate cu oameni.

Jurnalistii de la Deutsche Welle mai spun ca o mare parte dintre cei deportati nici macar nu a mai ajuns in lagare, murind pe drum din cauza oboselii si a conditiilor inumane la care acestia au fost expusi.
 
Supravietuitorii povesteau ca si dupa razboi simteau in gura sentimetul sinistru al setei. Unele mame isi aruncau copiii din tren, cu scopul de a-i salva, insa multi dintre micuti si-au pierdut viata.

Istoricii sunt convinsi ca o mare parte dintre angajatii Deutsche Reichsbahn stiau de soarta deportatilor, precum si de specificul lagarelor de concentrare si de soarta care ii astepta pe cei care calatoreau cu "trenurile mortii". Dovezile au aparut imediat dupa razboi, din protocoalele interogatoriilor. Au fost inaintate acuzatii impotriva angajatilor de aici, dar nu s-a ajuns la pedepse.

Conform datelor sursei citate, vinovatul principal pentru rolul Deutsche Reichsbahn in timpul Holocaustului a fost Albert Ganzenmuller, un inalt functionar al administratiei Cailor Ferate, care nu si-a ascuns niciodata simpatiile naziste.
 
Dupa 1945, acesta a fugit in Argentina si a lucrat ca expert al Cailor Ferate din aceasta tara sud-americana. In 1955 se intoarce in Germania si incearca sa obtina o pensie de stat, ca fost angajat al administratiei, dar nu are sorti de izbanda.
 
In 1957, impotriva lui se deschide o ancheta care se incheie fara un rezultat concret. Nazistul Ganzenmuller, care a administrat “trenurile mortii”, moare in 1996, la varsta de 91 de ani, fara sa fie condamnat pentru atrocitatile la care a luat parte.
 

Ultimele NOUTATI

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Economie

ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x