Expert NASA: Avem sperante ca nu suntem singuri in Univers

de la 04 Dec. 2013
Expert NASA: Avem sperante ca nu suntem singuri in Univers
Tags: planeteterranasaapa

Exista viata si pe alte planete in afara Terrei? Este o intrebare cheie la care vor sa raspunda expertii de la NASA, care au descoperit urme slabe de apa in atmosfera a cinci planete indepartate.

Cu toate ca prezenta apei atmosferice a fost raportata anterior la cateva exoplanete care orbiteaza stele dincolo de sistemul solar, acesta este primul studiu care masoara in mod concludent profilul si intensitatea acestor semnaturi de apa, a declarat NASA.

Cele cinci planete denumite WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b si XO-1b apartin unor stele din apropierea sistemului nostrum solar.

Raportul NASA a arata ca cercetarea s-a bazat pe studiul efectuat cu ajutorul telescopului Hubble.

Potrivit raportului, cea mai puternica semnatura privind existenta apei o prezinta planeta WASP-17b, o planeta cu o atmosfera speciala, la fel ca si HD209458b, relateaza Times of India.

Semnaturile pentru celelalte trei planete, WASP-12b, WASP-19b si XO-1b, indica de asemenea, prezenta apei, a comunicat NASA.

"Suntem increzatori ca vom depista semnatura privind existent apei pe mai multe planete", a declarat Avi Mandell, cecetator la Goddard Space Center NASA.

"Acest lucru ne va da posibilitatea sa comparam cat de multa apa este prezenta in atmosfera diferitelor tipuri de exoplanete, la cele mai calde fata de cele mai reci", a adaugat Mandell.

Expertul NASA a declarat ca cele cinci planete sunt masive si calde, precum Jupiter din sistemul nostru solar, dar orbiteaza foarte aproape de stelele lor gazda.

Cercetatorii s-au arata destul de uimiti de faptul ca initial toate cele cinci planete aveau semnaturi neclare privind existenta apei.

"Studiile, combinate cu observatiile preluate de pe telescopul Hubble, ne arata ca exista un numar foarte mare de planete pentru care semnatura care indica urme de apa este, fie atenuata sau complet absenta", a declarat Heather Knutson, co-autor al studiului si cercetator al Institutului de Tehnologie din California.

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"