Hollywood-ul, lumea filmului
filmhollywoodcapitalacinematografbrand
La inceput, Hollywood nu a fost un adevarat brand, ci constituia un simplu teren de 60 de hectare, cumparat de americanul Harvey Wilcox langa Los Angeles si inregistrat in acte la data de 1 februarie 1887.
Americanul Harvey Wilcox se ocupa cu afaceri imobiliare si intentiona sa parceleze terenul cumparat, ca sa-l vanda avantajos, potrivit Infoniac. Numele Hollywood a fost atribuit noii achizitii la sugestia sotiei lui Wilcox, atrasa de sonoritatea cuvantului, asa cum l-a retinut ea de la o emigranta germana, care pronunta nu tocmai corect in limba engleza.
Locatia se afla situata la aproape 11 km de Los Angeles, iar Harvey Wilcox a impartit terenul in parcele, l-a dotat cu drum iar, din fondurile adunate prin vanzarea primelor portiuni, a construit doua biserici, o scoala si o bliblioteca, ceea ce salta preturile pentru parcelele inca nevandute.
Urbanizarea micutei localitati va continua, astfel incat in anul 1900 Hollywood poseda deja un oficiu postal, un mic hotel, o piata de alimente si o populatie de 500 de persoane.
Doi ani mai tarziu, autoritatile au hotarat sa-si aduca si ele aportul, construind o linie de tramvai intre Hollywood si Los Angeles. Distanta de 11 km se parcugea in aproape doua ore, relativ acceptabil pentru acea vreme. In 1910, consilierii locali au votat inglobarea localitatii in Los Angeles.
Tot in anul1910, realizatorul de filme D.W. Griffith a sosit sa prospecteze o locatie corespunzatoare amplasarii unor studiouri cinematografice, atentia fiindu-i atrasa de Hollywood. Proba de foc a studiourilor improvizate de acesta au dat-o mai multe scurt-metraje in perioada 1908-1913, precum si primul lung-metraj, turnat in anul 1914.
In timpul Primului Razboi Mondial si imediat dupa, Hollywood devenea capitala creatiei cinematografice a lumii. Faimosul insemn "Hollywood", care troneaza si astazi pe dealurile situate in apropierea studiourilor, dateaza din 1923 si a contribuit categoric la promovarea brandului.
Initial, fusese inscriptionat "Hollywoodland" si asa a ramas pana in 1949, cand autoritatile au considerat ca trebuie sa renunte la ultimele patru litere, acestea fiind de prisos. Astfel, niciun alt brand din lume nu a lansat atatia actori celebri in lumea artistica a secolului XX ca aceste studiouri. Simplul fapt ca ai fost filmat la Hollywood era motiv ca sa iti consacri celebritatea.
In luna noiembrie a anului 2002, autoritatile au incercat sa separe cele doua localitati in orase distincte: Hollywood si Los Angeles, insa demersul acestora nu a avut niciun succes, pentru ca brandul lumii filmului este prea rasunator pentru a permite acest demers.