Noua boala profesionala pentru astronauti: Alzheimer

de la 04 Ian. 2013
Noua boala profesionala pentru astronauti: Alzheimer
Tags: cancerastronautialzheimernasamarte

Psihiatrii implicati in studiile de cercetare ale primelor zile din cadrul programului spatial al NASA erau ingrijorati ca astronautii americani ar putea innebuni, de pe urma perioadelor prelungite de microgravitatie si izolare claustrofobica. Acum au aparut alte motive de ingrijorare.

Ingrijorarile expertilor s-au dovedit nefondate, insa noi boli apar la orizont pentru astronauti, potrivit studiilor efectuate de NASA.

Agentia spatiala americana a finantat un studiu pentru a determina riscul la care se expun astronautii din cauza diferitelor particule radioactive, timp de 25 de ani.

In acest rastimp s-a demonstrat deja ca astronautii risca sa se imbolnaveasca de cancer, din cauza radiatiilor cosmice, iar sistemul lor cardiovascular, la fel ca si muschii si scheletul au, de asemenea, de suferit destul de mult din cauza expunerii in mediul cosmic.

Studiile efectuate de NASA arata ca cea mai noua boala profesionala la astronautii americani este Alzheimerul, relateaza Gizmag, care citeaza Plos One. O echipa de cercetatori de la Universitatea Rochester, care a lucrat cu expertii NASA timp de 8 ani, a aratat ca aceasta afectiune reprezinta un risc real pentru astronautii trimisi in spatiu de americani.

Potrivit studiului, cele mai periculoase in acest sens sunt particulele de fier, de care astronautii nu pot fi protejati inca optim. Concluzia a reiesit in urma experimentelor efectuate pe soareci si este valabila in cazul misiunilor umane pe Marte.

Expertii au observat ca, in conditii similare celor la care ar fi expusi oamenii, daca sunt expusi la variate doze de radiatii, acesti cobai pierdeau din acuitatea functiilor cognitive. In plus, a fost descoperita o acumulare de proteina specifica debutului bolii Alzheimer, in creierul subiectilor pe care au fost efectuate testele celor de la NASA.

Agentia spatiala si-a intensificat studiile in aceasta directie, deoarece planuieste sa trimita astronauti pe Marte in 2035, iar pe asteroizi chiar mai devreme, in urmatorii 10 ani.

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".

Recomandari MANAGER.RO