Noua boala profesionala pentru astronauti: Alzheimer

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noua boala profesionala pentru astronauti: Alzheimer Noua boala profesionala pentru astronauti: Alzheimer
de Manager.ro la 04 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
cancerastronautialzheimernasamarte

Psihiatrii implicati in studiile de cercetare ale primelor zile din cadrul programului spatial al NASA erau ingrijorati ca astronautii americani ar putea innebuni, de pe urma perioadelor prelungite de microgravitatie si izolare claustrofobica. Acum au aparut alte motive de ingrijorare.

Ingrijorarile expertilor s-au dovedit nefondate, insa noi boli apar la orizont pentru astronauti, potrivit studiilor efectuate de NASA.

Agentia spatiala americana a finantat un studiu pentru a determina riscul la care se expun astronautii din cauza diferitelor particule radioactive, timp de 25 de ani.

In acest rastimp s-a demonstrat deja ca astronautii risca sa se imbolnaveasca de cancer, din cauza radiatiilor cosmice, iar sistemul lor cardiovascular, la fel ca si muschii si scheletul au, de asemenea, de suferit destul de mult din cauza expunerii in mediul cosmic.

Studiile efectuate de NASA arata ca cea mai noua boala profesionala la astronautii americani este Alzheimerul, relateaza Gizmag, care citeaza Plos One. O echipa de cercetatori de la Universitatea Rochester, care a lucrat cu expertii NASA timp de 8 ani, a aratat ca aceasta afectiune reprezinta un risc real pentru astronautii trimisi in spatiu de americani.

Potrivit studiului, cele mai periculoase in acest sens sunt particulele de fier, de care astronautii nu pot fi protejati inca optim. Concluzia a reiesit in urma experimentelor efectuate pe soareci si este valabila in cazul misiunilor umane pe Marte.

Expertii au observat ca, in conditii similare celor la care ar fi expusi oamenii, daca sunt expusi la variate doze de radiatii, acesti cobai pierdeau din acuitatea functiilor cognitive. In plus, a fost descoperita o acumulare de proteina specifica debutului bolii Alzheimer, in creierul subiectilor pe care au fost efectuate testele celor de la NASA.

Agentia spatiala si-a intensificat studiile in aceasta directie, deoarece planuieste sa trimita astronauti pe Marte in 2035, iar pe asteroizi chiar mai devreme, in urmatorii 10 ani.

Ultimele NOUTATI

Firmele de asigurare, revoltate ca pretul la RCA ramane plafonat: e iar haos pe piata asigurarilor auto obligatorii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

today27 Mar. 2024
Antreprenorii romani tuna si fulgera: avem e-factura, e-transport, e-sigiliu si cu toate astea marii infractori nu sunt prinsi niciodata
Companii

today27 Mar. 2024
Se scumpesc taxele locale pentru proprietati. Nu scapa nici macar firmele, ce spune noua legislatie fiscala

today27 Mar. 2024
Salarii litoral 2024. Cat de generosi sunt patronii, salarii si de 10.000 de lei bani in mana, lunar

today27 Mar. 2024
Atentie, soferi: in caz de accident, la 45km/h esti proiectat prin parbriz, daca nu porti centura
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

today27 Mar. 2024
Curatenia de primavara bate la usa! Pregateste-te cu produse profesionale care sa-ti faca munca mai usoara!

7 sfaturi utile pentru organizarea nuntii perfecte

7 sfaturi utile pentru organizarea nuntii perfecte

Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"