O alta "Planeta Albastra", la 63 de ani lumina

O alta Planeta Albastra, la 63 de ani lumina
de la 12 Iul. 2013
O alta "Planeta Albastra", la 63 de ani lumina
Tags: sistem solarplanetaalbastrutelescopul hubble

Cerurile sunt casa pentru o planeta extraterestra care are o stralucire de un albastru cobalt puternic intr-un sistem solar foarte, foarte indepartat de al nostru.

Astronomii au folosit telescopul Hubble pentru a determina adevarata culoare a distantei lumi, aceasta fiind prima data cand o astfel de actiune se intreprinde pentru o planeta care se invarte in jurul unei stele, alta decat Soarele.

Din pacate pentru noi, aceasta planeta nu este locuibila. Aflata la 63 de ani lumina de Pamant, HD189733b, dupa numele ei de botez, aceasta este un gigant de gaz, ale carui temperaturi, la suprafata, ajung la peste 1.000 de grade Celsius.

Desi aceasta planeta nu are nici o sansa sa fie locuita vreodata de oameni, tehnica folosita pentru a o descoperi poate fi folosita pentru a gasi alte lumi prielnice pentru noi, potrivit The Guardian.

Frederic Pont de la Exeter University a mai studiat aceasta planeta, inainte, in timp ce si dupa ce a trecut de steaua in jurul careia graviteaza. Cand planeta era dincolo de stea, telescopul a colectat lumina de la stea cu lumina reflectat de pe suprafata planetei.

“Din cate stiu eu, nimeni nu a obtinut rezultate palpabile despre culoarea unei exoplanete. Acum, dupa vaste studii, putem spune ca aceasta planeta este albastra”, spunea Pont. Vanturile planetare au o viteza, la suprafata planetei, de peste 7.000 de kilometri pe ora.

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".

Recomandari MANAGER.RO