Un e-mail care va primi raspuns
e-mailmailraspunsonlinemesaj eficiente-mail corecte-mail eficient
Toata lumea care foloseste mediul online stie, cu siguranta, importanta e-mail-urilor. Si tu folosesti acest serviciu, atat pentru discutii amicale, cat si pentru chestiuni oficiale. Daca ai avut o multime de e-mail-uri trimise la care nu ti s-a raspuns, inseamna ca faci ceva gresit. Iata o serie de sfaturi pentru a obtine rezultatul dorit, in momentul in care trimiti un astfel de mesaj.
Practic, e-mail-ul are patru parti : subiectul, salutul, continutul propriu-zis si finalul. Vom analiza fiecare dintre aceste parti, pentru a invata cum sa trimitem e-mail-uri eficiente.
1. Subiectul
S-ar putea ca aceasta sa fie cea mai importanta parte a e-mail-ului. Dupa ce citeste subiectul, destinatarul decide daca il sterge sau il pastreaza pentru a-l citi integral. Asadar, subiectul trebuie sa fie informativ si, totodata, sa starneasca curiozitatea destinatarului. Cel mai bine este sa incerci ca aici sa fii oarecum misterios, dar fara sa renunti la credibilitate.
Ai grija ca subiectul tau sa fie in concordanta maxima cu continutul. Daca nu, destinatarul isi va face o impresie proasta despre tine si, poate, nici nu va mai deschide urmatorul e-mail.
2. Salutul
Inceputul e-mail-ului fixeaza tonul pe care tu o sa il adopti pe parcursul continutului. Aceste prime cuvinte, totodata, il fac pe cititor sa isi faca o parere despre cine esti si ce vrei. Ai grija sa nu fii mult prea formal si impersonal, dar nici neprofesional. Daca stii numele persoanei careia vrei sa ii trimiti e-mail-ul , este foarte important sa i te adresezi personal. Cea mai buna abordare este cea prietenoasa, dar diplomata.
3. Continutul
In primul rand, incearca sa fii cat mai concis. E-mail-urile lungi, care par sa nu se mai termine, enerveaza cititorul si il determina sa citeasca printre randuri. Astfel, s-ar putea ca acesta sa piarda vreo informatie importanta. Nimeni nu are timp sa iti citeasca povestea vietii. Asadar, trimite e-mail-uri cat mai concise si ai grija sa ai informatii cat mai usor de inteles.
In al doilea rand, ai grija ca tonul pe care l-ai folosit la pasul anterior sa fie pastrat si in continut. Totodata si subiectul trebuie sa fie in concordanta maxima cu continutul. Daca pe parcurs ce compui e-mail-ul iti mai vine o idee pe care sa o scrii, iar aceasta modifica subiectul principal al mesajului, revin-o la subiect si modifica-l si pe acesta.
4. Finalul
In functie de destinatarul e-mail-ului tau si de tonul pe care l-ai folosit, trebuie sa gasesti si o formula de incheiere potrivita. Ai grija, doar, ca si aceasta sa fie cat mai personala si sa arate cititorului ca astepti un raspuns de la el. De asemenea, atunci cand iti scrii numele renunta la « domnul », « doamna » sau « domnisoara ». Scrie prenumele, apoi numele si atat.