Americanii, corigenti la capitolul Educatie Financiara
educatie financiaraproblemestudiucrediteeleviong-uri
Companiile de servicii financiare investesc miliarde de dolari pe an in promovarea produselor si serviciilor lor - carduri de credit, economii, depozite, credite auto, ipoteci si actiuni.
In comparatie, ele investesc foarte putini ban in educarea copiilor americani, care trebuie sa ia decizii financiare dificile, odata ajunsi la maturitate.
Un studiu realizat de CFPB arata ca gigantii financiari nu se gandesc la educarea americanilor, ci mai degraba la mentinerea lor intr-o stare de ignoranta si nestiinta, cu privire la proprii bani. Studiul arata ca industria investeste circa 17 miliarde dolari anual in marketingul de consum. In fiecare an, aceeasi industrie investeste doar 670 milioane dolari in servicii de educatie financiara.
Altfel, spus, precizeaza CNBC, in timp ce investesc 54 dolari/persoana in marketingul menit sa atraga consumatorii americani, companiile investesc doar 2 dolari/persoana in educarea acestora.
"Cand consumatorii primesc informatii de la marile companii financiare, care vor sa isi promoveze serviciile si produsele, foarte putine date sunt "obiective"", spune Richard Cordray, directorul CFPB.
America are nevoie de o educatie financiara mai buna. Un studiu Credit.com al consumatorilor cu varste de peste 18 ani arata ca 63% dintre acestia cred ca tinerii din SUA sunt "corigenti" la capitolul finante personale, din cauza companiilor financiare. 56% dintre tinerii adulti cred ca stiu foarte putine lucruri despre administrarea propriilor bani.
Doar 14 state americane solicita scolilor sa desfasoare cursuri de finante personale, releva un studiu al Council for Economic Education. Doar 22 cer cursuri financiare in licee. Numarul statelor care cer studentilor sa realizeze teste de educatie financiara a scazut de la 9 in 2009, la 5 in 2011.
"Nu investim suficienti bani in aceasta problema. Trebuie sa educam mai multi elevi si studenti. Trebuie sa incepem din timp educatia financiara", a declarat Laura Levine, directorul executiv al Jump$tart, un ONG care promoveaza "alfabetizarea financiara" in randul copiilor.