Te-ai intors la birou si nu stii de unde sa incepi munca? Organizeaza-te in 5 pasi
locuri de muncabiroujoburibusinessafaceri
Am inceput prima saptamana de munca din noul an. Dupa mesele imbelsugate de Craciun si petrecerea pana in zori de Revelion, e greu sa ne mobilizam si sa fim eficienti la birou, mai ales daca ne cheama Ion/Ioana (si alte derivate) si in doar cateva zile ne mai asteapta o petrecere de pomina. Pana atunci insa, sefii nostri cu siguranta nu vor avea rabdare sa ne astepte sa devenim productivi, asa ca, nu ar fi rau sa incepem inca de luni sa dam randament maxim.
Nu e usor sa iti reintri in ritm, dupa zile intregi in care doar ai stat si ai lenevit pe canapea, te-ai ridicat din cand in cand sa iti mai pui ceva in farfurie si ai stat la povesti pana noaptea tarziu cu rude pe care nu le-ai mai vazut de luni sau chiar ani buni.
Dar munca e munca si principiul "timpul trece, leafa merge" nu este tocmai sanatos, asa ca ar trebui sa ne adubam toate fortele si puterea de concentrare astfel incat sa dam randament maxim la birou.
Primul pas pe care trebuie sa il faci este sa te asezi la birou si sa incepi sa muncesti fara pauza. Glumesc. Pentru inceput, trage o gura de aer si relaxeaza-te. Accepta faptul ca nu esti un robot si ca iti vei recastiga ritmul de munca si concentrarea in timp, treptat.
Pasul al doilea este moderatia. Nu te implica in multe proiecte deodata, nu iti lua din prima zi angajamente si deadline-uri peste deadline-uri, doar antrenat de dorinta de a reintra in programul normal, pentru ca vei sfarsi prin a nu finaliza niciun proiect la timp, sau, daca le vei finaliza, calitatea lor va fi indoielnica. Ai grija la calitate, nu la cantitate.
Pasul al treilea este sa reiei socializarea cu sefii, colegii si personalul de la birou. Te va ajuta sa te destinzi si asa vei afla care sunt obiectivele colegilor pe termen scurt, ce isi doresc sefii tai de la tine in noul an si vei lua "pulsul" atmosferei din birou, care te va refamiliariza cu locul tau de munca. Si aici, insa, trebuie sa ai grija sa nu pierzi prea mult timp la discutii, mai ales ca ai ce povesti dupa atatea
zile libere si atat de multe petreceri.
In continuare, pasul al patrulea este sa incerci sa te incadrezi in program. Nu incepe ziua cu gandul ca iti vei finaliza proiectele acasa, peste programul de lucru oficial, pentru ca in cateva zile vei acumula oboseala care se va face resimtita in calitatea muncii tale.
Ultimul pas consta in intocmirea unei liste cu principalele obiective profesionale pe care le ai, insa, mare atentie, trebuie sa te gandesti si sa notezi si resorturile din spatele lor. Spre exemplu, daca iti propui sa fii mai apreciat de sefii tai la locul de munca, gandeste si strategia din spatele acestui obiectiv, cum ar fi, sa gasesti noi idei care sa contribuie la dezvoltarea companiei sau sa iti imbunatatesti performantele la serviciu prin cursuri si seminarii care sa te ajute sa te perfectionezi.
Sper ca ti-au fost de ajutor aceste idei si iti doresc o saptamana productiva si cat se poate de relaxata !
Citeste si:
PSD incepe 2020 in forta: Depune motiune de cenzura impotriva Guvernului