Adauga un plus de valoare produsului tau, care sa justifice majorarea de pret
Nu ar trebui sa majorezi preturile fara sa le oferi clientilor ceva in PLUS. Incorporeaza functiile sau beneficiile pe care le solicita clientii si explica-le in ce consta valoarea adaugata, oglindita in cresterea de pret.
Ofera-le un discount
Incepe prin utilizarea unui pret initial mai mare - valoarea reala a produsului sau serviciului tau - si apoi ofera un discount.
Afacere sau nu?
Intreaba-i pe clienti cum ai putea sa iti imbunatatesti produsele si serviciile. Intreaba-i apoi daca ar plati in plus pentru aceste noi functii. Ofera doar functiile pe care ei si le doresc si majoreaza pretul, in consecinta.
Lasa-i sa aleaga
Nu ii obliga pe clienti sa plateasca mai mult. Ofera produse imbunatatite pentru acei clienti care isi permit sa achite un pret mai mare.
Asistenta oferita clientilor este nepretuita
Daca majorezi pretul produselor si serviciilor, clientii se vor astepta la un tratament mai bun. Ofera-le o asistenta imbunatatita. Fii prietenul lor, permite-le accesul la serviciile tale si instruieste-ti angajatii sa raspunda rapid la telefoane si emailuri. Acestia vor fi recunoscatori si vor constientiza faptul ca majorarea de pret a fost justificata. Serviciile excelente costa intotdeauna mai mult.
Promite un viitor mai bun
N-o sa intampini niciodata scuze sau reclamatii legate de “economie”, atunci cand vei demonstra ca investitia se va amortiza in cel mai scurt timp. Dovedeste ca proprii tai clienti pot castiga mai multi bani, decat cei dati pe produsul tau. Garanteaza-le un viitor mai bun. De exemplu, poti oferi servicii de coaching pentru startup-uri. Garanteaza-le acestora ca isi vor recupera foarte repede investitia.
Pret in functie de valoare
Nu trebuie sa gasesti o modalitate “inteligenta”, prin care sa ceri mai mult pentru un produs sau serviciu; de ce? Pentru ca oferi VALOARE. Cand crezi in ceea ce vinzi - inclusiv in valoarea acelui element - n-o sa trebuiasca sa iti faci griji legate de suprataxarea clientilor.
ROI-ul clientilor
Nu ar fi corect sa propui majorarea preturilor, fara sa aduci in discutie si cealalta fata a monedei, unde clientul apare zambitor, dupa amortizarea investitiei. Ce va obtine in schimbul investitiei? Cat timp va dura procesul? Daca nu poti justifica aceste elemente, te vei confrunta cu reclamatii din partea lor. Fii sincer cu clientela ta.
Beneficiul este comun
Explica-le clientilor in ce masura majorarea preturilor le va aduce si beneficii. Vei putea adauga servicii adiacente? Vei putea sa fii mai atent cu fiecare client in parte? Te vei situa in fata concurentei? Cei mai multi clienti vor intelege ceea ce le transmiti. Daca majorezi preturile, fara sa oferi o valoare in plus, s-ar putea sa te situezi pe un drum gresit.
Abordarea secundara
Daca mergi la o intalnire de vanzari cu cel mai scump produs al tau, te poti “inarma” si cu produse mai ieftine, care sa se potriveasca intocmai cu bugetul clientilor. Intotdeauna, clientul va incerca sa negocieze pretul; in situatia in care tu stii deja ca pretul tau este prea mare, te vei multumi cu unul mediu.
Lasa deoparte economia!
Economia este irelevanta. Discutam despre valoare. Daca generezi mai multa valoare, clientul va fi bucuros sa plateasca mai mult. Gandeste in felul urmator: Daca iti subevaluezi produsul sau serviciul in prezent, ce o sa faci in momentul in care economia isi va reveni?
Clientii vor mai mult acces
Cea mai buna modalitate prin care poti majora preturile este oferirea unui acces mai mare la produsele tale. Asta vor clientii in general. Fie ca ne referim la un acces imbunatatit la echipa ta de asistenta, la mai multe functii ale produsului sau un soi de exclusivitate, clientii vor plati oricat pentru acest privilegiu, chiar si intr-o economie precara.