6 modalitati prin care poti sa-ti monitorizezi online concurenta
modalitatimonitorizareconcurentaignorantasfaturitwitter
Daca detii o companie, ar trebui sa inveti din timp cum iti poti spiona concurenta in mediul online. Nu ai nicio scuza pentru momentele in care lasi garda jos si esti lovit in moalele capului de esec, din cauza ignorantei tale. Tine cont de urmatoarele sase sfaturi.
1. Aboneaza-te la blogurile lor. Daca firmele concurente posteaza mesaje pe blog, aboneaza-te la ele. De regula, blogurile companiei contin informatii cu privire la noile functii, lansarile de parteneriate si angajarile si pot oferi o imagine asupra culturii companiei respective. Nu uita sa citesti comentariile utilizatorilor si analizeaza reactiile acestora, cu privire la compania CONCURENTA.
2. Utilizeaza produsele concurentei. Ar trebui sa ai un cont spion pe site-ul companiei concurente. Multi competitori isi vor lansa produsele in mediul online cu saptamani inainte de lansarea oficiala! Daca utilizezi site-ul lor, o sa stii ce produse/servicii lanseaza inaintea tuturor.
3. Analizeaza fotografiile postate de concurenta. Cele mai multe companii au fotografii postate pe Facebook, Pinterest sau Flickr. N-o sa-ti vina sa crezi cate lucruri poti invata doar analizand aceste fotografii. De exemplu, o firma concurenta a postat, din greseala, o fotografie cu un sevalet, pe care erau trecute cu marker chiar prioritatile sale.
4. Monitorizeaza presa si stirile. Spatiul web este urias si pentru a vizualiza referirile din presa, trebuie sa activezi Google Alerts. Acest instrument iti trimite un email ori de cate ori numele companiei rivale este mentionat pe internet.
5. Monitorizeaza Twitter. Monitorizeaza contul de Twitter al concurentei. Foloseste TweetDeck si TweetBeep pentru a primi notificari privind ultimele postari ale companiei rivale.
6. Vezi cine se afla in spatele scenei. Invata totul despre "dusmanul" tau. Urmareste-i pe Twitter, Facebook, LinkedIn si alte retele sociale.
Desigur, monitorizarea concurentei este o activitate foarte pretioasa, dar inutila, daca nu analizezi informatiile culese si nu actionezi din timp. Intreaba-te de ce rivalii beneficiaza de atentia presei, de ce concurenta reactioneaza intr-un anumit fel si cel mai important, ce poti face tu diferit, pentru a contracara concurenta.