Adaptibilitatea companiilor din media: Pierd pe termen scurt pentru a castiga pe termen lung
companii mediadivertismentbig dataeyafaceriinovatie
Opt din zece companii care se ocupa cu media si divertisment au acces, in timp real, la datele si comportamentul clientilor, punand foarte mare accent pe inovare, se arata intr-un studiu realizat de EY.
Modelele digitale au inceput sa fie implementate in toate procesele de business – de la dezvoltarea de produse si distributie, la relatia cu consumatorul si de la lanturile de aprovizionare, la modelele de profit si de management al riscului.
Astfel, sapte din zece astfel de companii ar fi dispuse sa aiba pierderi pe termen scurt, daca acest lucru le va favoriza dezvoltarea digitala pe termen lung.
„Companiile de media si divertisment se afla in fata unor oportunitati fara precedent care le pot ajuta sa ofere servicii dedicate audientelor conectate digital de astazi, fie prin media adresate direct catre consumator (D2C), fie prin cele business-to-business (B2B). In acelasi timp, companiile trebuie sa faca fata si provocarilor – de la schimbarile rapide in comportamentul clientilor, la tehnologiile cu evolutie rapida din zona mobilitatii inteligente, a retelelor sociale, din cloud computing si big data analytics”, se arata in studiul EY.
Clientul influenteaza schimbarile tehnologice
85% dintre liderii digitali doresc sa construiasca relatii directe cu clientii, se arata in studiu. Totodata, acest tip de relatii reprezinta fundamentul pentru o noua "intimitate radicala", bazata pe un profil de 360 de grade al comportamentului si dorintelor clientilor atunci cand acceseaza tehnologiile existente.
"Chiar daca in momentul de fata aceste concluzii ale studiului pot parea departe de piata din Romania, este suficient sa observam ca si aici clientii finali au deja un control fara precedent asupra consumului de continut, pe toate coordonatele - cum, cand si unde. (...) Nici un produs sau serviciu nou, de unul singur, nu mai poate constitui solutia. Castigatorii vor fi cei care vor sti sa construiasca sisteme, procese si culturi organizationale care sa genereze constant inovatii validate de reactia in timp real a clientilor", spune Elena Badea, director de marketing, EY Romania.
Big data – provocari si putere
Operarea big data reprezinta, in multe cazuri, o problema pentru companiile din domeniul media. Acestea includ informatii generoase, colectate pe masura ce clientii acceseaza, se implica sau renunta sa vizualizeze anumite continuturi sau servicii oferite.
Jucatorii din acest domeniu se vad nevoiti sa analizeze fiabilitatea datelor colectate, dar si sa-si dezvolte abilitati si instrumente necesare pentru a putea folosi toata aceasta informatie in dezvoltarea de produse noi sau in generarea de informatii relevante pentru demersul lor de marketing.
In prezent, doar o cincime dintre jucatori spun ca reusesc sa integreze informatiile despre clienti pe toate canalele de distributie. De asemenea, 41% dintre liderii digitali folosesc analiza de date pentru a imbunatati segmentarea audientei si pentru a ameliora anumite functionalitati.
Alti patru din zece lideri digitali spun ca inca nu reusesc sa valorifice informatiile generate de analizele big data. Intre 64 si 70% dintre liderii digitali spun ca folosesc social media pentru branding, interactiunea cu clientii si dezvoltarea si distributia de produse, in timp ce doar 49-52% dintre celelalte companii utilizeaza canalele sociale in acest scop.
Celelalte companii de media si divertisment (altele decat liderii) se confrunta cu provocari si mai mari privind gestionarea big data. Astfel, doar 11% dintre aceste companii folosesc rezultatele generate de analiza big data.
In conditiile in care 81% dintre liderii digitali declara ca pot integra informatiile provenind din doua sau trei canale pentru a obtine un profil mai fidel al audientei, doar 64% din celelalte companii sustin ca au aceasta capacitate.