ANALIZA: Ce au in comun Groupon, Nintendo si Apple? Clientela feminina
analizaapplefemeiretele de socializareiphonedell
Tot mai des, femeile isi demonstreaza puterea de cumparare in mediul online. De la dispozitive mobile, la retele de socializare, unele din cele mai tari produse sau servicii se bucura de succes in mare parte datorita publicului feminin. Potrivit unui studiu, femeile reprezinta o nisa excelenta, deoarece sunt mai educate si castiga mai multi bani decat in alte vremuri. Totusi, targetarea clientelei feminine poate dauna grav profitabilitatii.
Cand DELL a incercat sa vanda doamnelor mai multe laptopuri, a creat site-ul Della, care n-a avut mare succes. Iata insa zece exemple de companii care stiu sa multumeasca intrutotul cumparatoarele de pretutindeni.
1. Groupon castiga multi bani de pe urma femeilor
Groupon este invidiat de multi rivali din spatiul online, pesemne ca se descurca bine. A inregistrat un profit operational de 15 milioane de dolari si estimeaza noi cresteri pentru anul in curs. Graficul de mai jos arata ca femeile reprezinta o clientela-cheie pentru Groupon (2010).
2. Birchbox a ramas fara abonamente
Mai putin cunoscuta in Europa, compania Birchbox furnizeaza mostre de produse cosmetice premium, la usa clientelor, pentru un abonament de 10 dolari pe luna. Momentan, Birchbox si-a sistat activitatea, deoarece a ramas fara abonamente; compania a fost nevoita sa recurga la o lista de asteptare.
3. Pinterest reprezinta o revelatie in momentul de fata si ar trebui sa le multumeasca in mare parte femeilor
Pinterest este unul din cele mai infloritoare site-uri de pe internet. Femeile genereaza cea mai mare parte din traficul Pinterest.
4. Nintendo Wii s-a vandut foarte bine, deoarece multe femei au cumparat console video
In 2009, Nintendo Wii s-a vandut in peste 10 milioane de unitati. Cativa ani mai tarziu, consola se vinde la fel de bine si acest fapt este atribuit in mare parte femeilor. Opt din cele mai vandute 20 de jocuri video din 2010 au fost oferite exclusiv cu consola Nintendo Wii.
5. Jocurile video de fitness au devenit o industrie de miliarde de dolari; publicul este format in mare parte din femei
Jocurile sportive, precum Wii Fit Plus si Zoomba Fitness, genereaza bani buni. Femeile cumpara asemenea jocuri pentru consola Wii. Wii Fit Plus a fost al saselea cel mai vandut joc in 2010.
6. Jocurile video cu tematica de dans inregistreaza vanzari-record
Franciza Just Dance reprezinta o alta dovada a ascensiunii industriei jocurilor video care implica miscare fizica. Din topul 20 al celor mai vandute jocuri in 2010, doua au fost cu tematica de dans (Just Dance 2 s-a pozitionat pe locul 7 si Just Dance pe locul 15). Clientela este formata in general din femei.
7. The Sims este unul din cele mai vandute jocuri din toate timpurile; marea majoritate a utilizatorilor este formata din femei
The Sims este un hit. Chiar daca "taticul" jocului video Sims, William Wright, nu si-a propus sa atraga publicul feminin, 60% dintre jucatori sunt femei. In 2010, The Sims 3 a fost cel mai bine vandut joc pentru calculator.
8. Site-urile de socializare, precum Twitter, beneficiaza de cel mai mare angajament din partea sexului frumos
Un studiu Pew Internet arata ca numarul femeilor care stau pe Twitter, Facebook sau alta retea este mai mare decat cel al barbatilor. Lady Gaga, Justin Bieber si Katy Perry au cei mai multi followeri pe Twitter.
9. iPhone-ul reprezinta un produs irezistibil pentru femei
Multi se intreaba cum sunt utilizatorii de iPhone. Sunt mai destepti? Sunt mai bogati? Sunt mai educati? Singura realitate verificata despre telefonul Apple este ca reprezinta unul din produsele electronice preferate ale femeilor.
10. Femeile se joaca des pe smartphone-uri
Industria jocurilor pe mobile nu poate fi ignorata. Tonul este dat de multe ori de nisa feminina.