ANALIZA: De ce nemtii si sud-coreeni pot, iar francezii nu?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: De ce nemtii si sud-coreeni pot, iar francezii nu? ANALIZA: De ce nemtii si sud-coreeni pot, iar francezii nu?
de Manager.ro la 17 Oct. 2011
Urmareste-ne pe Google News
volkswagenpeugeotcitroenkiahyundaiproductieautodisponibilizariangajari

Modelele de business nemtesc si sud-coreean sunt de succes, cel putin daca sunt aplicate in industria auto. Volkswagen, alaturi de Hyundai si Kia au planuri marete, toate cele trei companii avand de gand sa faca angajari si sa mareasca productia. In schimb, grupul PSA Peugeot-Citroen va inchide o fabrica si va opera disponibilizari masive.

Martin Winterkorn, șeful grupului Volkswagen, sustine ca grupul pe care il conduce mai are nevoie de peste 500.000 de angajati. Grupul Hyundai-Kia va mai angajat inca 1.000 de oameni in fabrica din Zilina, Polonia. Principalul competitor al celor doua companii pe piata auto din Europa, grupul PSA Peugeot-Citroen, tocmai se pregateste sa inchida definitv o fabrica din Franta si sa disponibilizeze peste 10.000 de angajati.

 

“Consider ca 500.000 de angajaÅ£i din intreaga lume vor lucra pentru compania noastra pe termen lung. In plus, furnizorii È™i dealerii noÈ™tri vor avea pe È™tatele de plata inca un milion de oameni”, a declarat Winterkorn intr-un interviu acordat siteului Automotive News Europe. In prezent, grupul are 435.000 de angajati.

Seful Volkswgen a tinut insa sa mentioneze ca numarul de persoane care vor lucra pentru Volkswagen “nu va depaÈ™i cu mult cifra de 500.000”, pentru ca exista planuri de creÈ™tere a productivitatii pentru fiecare muncitor. “Desigur, vom atrage tot mai multe persoane catre domenii cheie precum mobilitatea electrica. Circa 7.500 de absolventi de facultate ni se vor alatura doar in acest an”, a continuat oficialul.

 

In goana dupa mult-ravnitul titlu de cel mai mare constructor mondial pana in 2018, grupul Volkswagen se aÈ™teapta, in 2011, la vanzari de opt milioane de vehicule, atingand o cota de piata de 12%, superioara celei de 11,4% detinuta in 2010. “Pana in 2018 piata mondiala va continua pe un trend ascendent. Sopul nostru este sa creÈ™tem mai rapid decat piata”, a incheiat Martin Winterkorn.

 

Si totusi…


Exista un intreg val de critici venite exact din partea iubitorilor de automobile, unii dintre ei posesori de automobile apartinand vreunei marci a grupului, altii posibili clienti. Motorul vanzarilor din Europa, Volkswagen Golf 6 s-a comercializat destul de bine, insa a trebuit sa faca fata unui val de critici legate de designul modelului. Exista multe voici care sustin ca Golf 6 nu este decat un Golf 5 restilizat.


Aceeasi soarta o imparte si fratele de concern, noul Volkswagen Passat. Tot cu probleme de design se confrunta si marca Audi, parte a grupului Volkswagen. Seat, marca spaniola a grupului auto german trece printr-o mare criza de identitate, mai ales ca noul Exeo este, de fapt, vechiul model Audi A4.



Peugeot-Citroen inchide fabrica de la Aulnay, Franta

 

Intre timp, grupul PSA Peugeot-Citroen se pregatese sa renunte la 10% din efectivele lor din Franta. Corporatia franceza vrea sa raspunda la economia care incetineste prin renuntarea la muncitorii temporari. Prima tinta este uzina Aulnay-Sous-Bois, de langa Paris, unde PSA construieste modelul Citroen C3.

 

In februarie 2012, PSA isi va inchide centrul logistic de piese din Melun-Senart, iar productia in alte uzine ar putea fi si ea redusa. Francezii spun ca viitorul uzinei din Aulnay este asigurat pana in 2014, cand va debuta inlocuitorul actualului C3. Reprezentantii PSA spun ca cei 10.000 de muncitori care vor fi disponibilizati vor primi oferte de angajare in centrul de piese din Vesoul sau in alte uzine PSA din Franta.

 

Presedintele constructorului auto, Philippe Varin, a declarat ca PSA va trece la disponibilizari, fiind vizate 3.600 de locuri de munca, si va intensifica reducerile de costuri in urmatorii trei ani. Producatorul francez se vede nevoit sa inchida fabrica din Aulnay, la nord de Paris, pentru ca aceasta genereaza pierderi financiare mari.



“Nu exista reduceri de costurilor fara disponibilizari, iar acum Europa trece printr-o perioada de crestere slaba, ba chiar am putea asista la o recesiune eceonomica”, sustine Philippe Varin.



PSA se lupta din rasputeri sa ajunga pe profit, pentru anul fiscal 2011-2012 avand o tinta de vanzari de 3,7 miliarde de euro. In acelasi timp, constructorul francez trebuie sa pastreze echilibrul dificil intre reducerea costurilor si cresterea vanzarilor.



Reduceri pe toate planurile



Reducerea costurilor va trebui sa faca fata cererii scazute de pe piata, insa chiar si asa, presedintele grupului spera ca profitul operational de anul acesta sa se situeze peste cele 1,8 miliarde de euro din 2010.

In iunie, conducerea PSA a recunoscut ca are de gand sa inchida fabrica de la Aulnay in 2014 si sa disponibilizeze 3.600 de muncitori. Pana acum, reprezentantii companiei s-au ferit sa ia o decizie finala in acest sens , insa, surse din cadrul companiei sustin ca este asteptat momentul alegerilor prezidentiale din Franta, care vor avea loc in 2012.

 

“Viitorul fabricii de la Aulnay este asigurat pana in 2014, insa, ce se va intampla de atunci incolo inca nu stim. Avem o problema de competitivitate in Franta, mai ales in gama de modele subcompacte, situatie care va trebui remediata”, sustine Philippe Varin.


Kia mareste cadenta de productia


Uzina Kia din Zilina, Slovacia, va angaja inca 1.000 de salariati pentru cel de-al treilea schimb. Coreenii vor sa-si mareasca productia pentru a face fata cererii intregistrate pentru Sportage si Venga, dar si pentru a se pregati pentru 2012, cand vor lansa succesorul lui Cee’d.

 

Cei de la Kia vor investi un miliard de euro in uzina respectiva, iar decizia adaugarii celui de-al treilea schimb va duce la angajarea a cateva mii de salariati la fabricile de componente ale furnizorilor Hyundai-Kia din zona.

 

Vanzarile Kia au crescut cu 4,2 % in Uniunea Europeana in primele opt luni ale anului, atingand 180.000 de unitati. Marca are o cota de piata de doua procente, potrivit informatiilor furnizate de ACEA.

 

Uzina Kia din Zilina produce si modele Hyundai, alaturi de componente pentru acestea. Hyundai se bucura de o crestere pe piata din Europa, iar modelele construite in Slovenia par sa fie la fel de populare precum fratii lor de platforma de la Kia.

 

Ultimele NOUTATI

Tu stiai ca exista joburi nepermise femeilor chiar nici azi? 6 meserii care inca sunt interzise femeilor, in 2024
Afla...

Tu stiai ca exista joburi nepermise femeilor chiar nici azi? 6 meserii care inca sunt interzise femeilor, in 2024

today20 Apr. 2024
Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro
Financiar-Bancar

Veste de milioane pentru toata lumea care s-a imprumutat in euro

today20 Apr. 2024
Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea

today19 Apr. 2024
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cat de periculoasa e viata de sofer pe comunitate: ies bani, dar nu e o meserie pentru toata lumea

today19 Apr. 2024
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x