ANALIZA: Increderea managerilor in mediul de afaceri din Germania a scazut in ultima perioada
analizagermaniaafacerieconomiemanagerdatorii
Increderea antreprenorilor in mediul de afaceri din Germania a scazut pe fondul crizei datoriilor europene. Totusi, in ansamblu, imaginea ramane pozitiva, releva un studiu Ifo Institute.
Indicatorul increderii a scazut in luna iulie la 112,9 puncte, fata de cele 114,5 puncte inregistrate in iunie. Chiar daca indicatorul se incadreaza in trendul actual, economistii se asteptau ca scaderea sa fie sub un punct.
Ifo arata ca increderea companiilor a scazut, atat in termeni economici actuali, cat si ca previziuni pentru urmatoarele sase luni. Jucatorii din segmentul manufacturilor se asteapta la o scadere a exporturilor. Climatul este si mai sumbru in segmentul de retail, spun analistii Ifo. "Chiar daca estimarile de crestere sunt scazute, economia germana se bucura de zilele de vara", au declarat, mai mult sau mai putin plastic, analistii Ifo.
Germania, cea mai mare economie a Europei, inregistreaza al doilea trimestru consecutiv de crestere, pe masura boom-ului exporturilor si a cresterii cererii interne. Economia germana nu a fost afectata de criza datoriilor, cum s-a intamplat in alte tari din zona euro.
Pe de alta parte, economistul ING Carsten Brzeski a declarat ca in ultima vreme afaceristii germani au inceput sa fie ingrijorati de criza datoriilor suverane la nivel european. "Scutul Germaniei devine tot mai subtire", a spus Brzeski.
Totodata, economistul UniCredit Alexander Koch a subliniat faptul ca diminuarea increderii antreprenorilor in mediul de afaceri din Germania a majorat riscul "unei aterizari fortate". Koch estimeaza insa ca "se va constata o stabilizare a situatiei germane la sfarsitul anului, influentata de cresterea Produsului Intern Brut".
Indicatorul Ifo se bazeaza pe raspunsurile managerilor din circa 7.000 de companii.