Analiza: Pot supermarketurile britanice sa fure din clientii marilor banci?
analizabancisupermarketurimarea britanieclientiasigurari
Lista de cumparaturi are o structura simpla: lapte, oua, paine, friptura si ceva bere pentru duminica. Ce spuneti insa despre un cont de economii?
Potrivit BBC, supermarketurile au inceput sa reprezinte o amenintare la adresa bancilor britanice.
Au multi clienti si banii sunt rulati cum se cuvine, in universul consumerismului.
Pot supermarketurile sa ofere si servicii financiare, pentru a intra in industria bancara?
Sau vor juca mereu in liga a doua, in situatia in care consumatorii vor sa faca distinctia clara intre alimentele cumparate si contul bancar?
Supermarketurile intra in joc semnand acorduri cu marile banci.
Este cazul M&S Bank, care, desi este singurul ofertant de conturi curente, este detinut in totalitate de HSBC. Asda Money se afla in parteneriat cu diversi furnizori de servicii financiare si reprezinta un showroom pentru asemenea produse.
Trendul a fost incurajat de Tesco, cel mai mare lant de supermarketuri din Marea Britanie, care a incheiat un parteneriat cu RBS. Incepand cu 2008, afacerea a inceput sa functioneze si acum magazinul are propria banca, Tesco Bank, cu sediul in Edinburgh. Chiar daca are sapte milioane de conturi ale consumatorilor, este foarte mica, fata de bancile din High Street.
Sainsbury a urmat o schema similara, renuntand la serviciile Lloyds Banking Group. Toate aceste magazine ofera produse financiare - carduri de credit, asigurari si credite pentru calatorii.
Pentru aceste produse, supermarketurile au inceput sa fie invidiate...
Provocarea pentru fiecare banca noua, chiar si pentru una administrata de un supermarket urias, este chiar aventura cuceririi pietei conturilor curente.
Doar M&S Bank ofera un cont curent si acesta reprezinta un serviciu premium. Sainsbury nu are de gand sa furnizeze un asemenea produs, iar Tesco il pregateste de lansare, pentru urmatoarele luni.
"Migratia" a devenit o obisnuinta pentru clientii bancilor. Noua Garantie de Schimbare a Furnizorului presupune ca detinatorii conturilor respective sa poata sa se mute la alt furnizor in sapte zile.
Dupa ce respectivul client si-a mutat contul, serviciul nou de redirectionare transfera automat toata platile accidentale facute de client cu contul vechi in contul nou, timp de 13 luni.
Totusi, BBA (Asociatia Bancherilor Britanici) spune ca, in pofida atragerii clientilor, bancile concurente - precum cele ale supermarketurilor - se vor confrunta cu legislatia financiar-bancara dura, daca vor sa creasca si sa devina o adevarata amenintare pentru jucatorii importanti de pe piata.
Daca supermarketurile britanice vor reusi sa treaca de birocratie, vor fi pregatite sa intampine clientii loiali, cu ajutorul unor scheme de recompensa si vor intra in sectorul bancar curent.
"Este un taram complet nou pentru banci si este evident faptul ca se pot extinde in acest sens, deoarece stiu atat de multe lucruri despre clientii lor si au o clientela uriasa", spune David Black, expert bancar in cadrul Consumer Intelligence.
"De asemenea, bancile traditionale au o reputatie proasta in randul clientilor. Daca supermarketurile vor reusi sa profite de acest aspect si sa se foloseasca de "muschii marketingului", pentru a-si promova produsele in universul bancar si al asigurarilor, pot obtine mai multi clienti noi. Vor deveni o adevarata amenintare pentru banci", a conchis Black.