Banca Mondiala investeste in retailul online din economiile emergente
banca mondialaretaileriinvestitiifinantarefirmecomert online
Banca Mondiala investeste 25 milioane euro in doi retaileri online, Lamoda din Rusia si Dafiti din America Latina, aceasta fiind cea mai noua finantare de succes pentru venture-ul german Rocket Internet.
IFC (International Finance Corporation) din cadrul Bancii Mondiale va investi pana la 15 milioane euro in Dafiti si 10 milioane dolari in Lamoda, recunoscand importanta majora a sectorului de retail in economiile emergente.
"Companiile de internet au accelerat modernizarea segmentului de retail in tarile emergente si astfel promoveaza consumul - o componenta-cheie a cresterii economice", a declarat Atul Mehta, directorul IFC.
"Investitiile lor in logistica, tehnologia informatiei si marketing genereaza angajari, mai ales in randul femeilor si tinerilor".
Rocket Internet, firma din spatele e-retailerului de moda Zalando, a strans sute de milioane de euro din finantari, in 2013, pentru o serie de retaileri din diverse colturi ale lumii.
Dafiti, compania lansata in 2011 si concentrata asupra Braziliei, activeaza si in Columbia, Chile, respectiv Mexic.
Printre investitorii sai, se numara Kinnevik (Suedia), Ontario Teachers Pension Plan (Canada), Quadrant Capital Advisors si JP Morgan.
Lamoda, care a fost lansat in Rusia in 2011 si s-a extins in Kazahstan, la nivelul lui 2012, a anuntat ca investitia IFC va ajuta retailerul sa isi extinda serviciul de curierat, care permite livrari in ziua urmatoare pentru 900 de branduri de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, catre 25 de orase.
Printre investitorii in acest retailer, se numara miliardarul american Leonard Blavatnik, Kinnevik, Summit Partners, JP Morgan si grupul german de retail Tengelmann.