Cumparatorii bine informati nu s-au lasat pacaliti de Black Friday
internettraficziua recunostinteiblack fridayretailliste de cumparaturi
Este lesne de inteles ca unii s-au "batut" pe toastere, jucarii, haine si mai ales produse electronice, dupa cum arata unele clipuri video realizate in magazinele din SUA.
Totusi, ceva s-a schimbat. Cumparatorii de Black Friday au venit "inarmati" cu LISTE de... cumparaturi, dupa care s-au ghidat si au achizitionat doar ce au dorit inca de la inceput si nimic mai mult.
Acest gen de comportament domina shoppingul online, unde oamenii pot compara preturile, inainte de a face o cumparatura si profita de ofertele de livrare gratuita sau alte beneficii, in detrimentul "cumparaturilor din impuls".
Au scapat de recesiune, dar sunt precauti cu banii lor.
Consumatorii nu se mai lasa pacaliti atat de usor, scrie Reuters intr-o analiza.
"Au intrat pe internet si s-au documentat in legatura cu produsul dorit, au comparat preturile; ei stiu unde gasesc un produs si cat costa", a declarat Sharon Banfield, director de relatii cu publicul pentru site-ul de comparatii ale preturilor Pricegrabber. "Oamenii cumpara in continuare unele produse, dar nu se lacomesc".
Un sondaj Ipsos in randul a 1.400 cumparatori arata ca 82% dintre ei si-au respectat bugetul initial in 2013, iar 58% au cheltuit mai putin de 200 de dolari, cu ocazia mult mediatizatului Black Friday.
Pricegrabber precizeaza ca traficul sau a crescut cu 20% de la an la an. Retailmenot.com, un site de agregare pentru cupoanele de reducere, a precizat ca activitatea pe clicuri de Black Friday a depasit-o pe cea din cea mai aglomerata zi de shopping a anului - CyberMonday-ul din 2012 (Lunea dupa Ziua Recunostintei).