Fata nevazuta a crizei economice
afacerisucces in afacericriza economicafata nevazuta a crizei economice
John Gerzema are un TED Talk absolut genial si pe care va invit sa il vedeti. Dureaza putin, promit. Este una dintre acele discutii pe care trebuie sa le auzi macar o data pe luna, asa cum unii dintre noi citesc Procesul lui Kafka o data pe an ca sa ne amintim ca viata este dura si ca unele curbe apar in mod neanuntat.
In aceasta discutie de 16 minute si 30 de secunde, John Gerzema te trece prin filtrul nevazut al crizei economice, cu bune si cu rele.
Cateva informatii interesante:
- de la inceputul crizei, oamenii din lumea intreaga au depus mai multe eforturi pentru a pune bani deoparte
- oamenii au venit cu idei ingenioase pentru e economisi bani, pentru a cheltui mai putin, pentru a reduce nivelul de cumparaturi;
- oamenii au realizat sisteme tehnologice care sa ii ajute sa cheltuiasca mai putin, oricare ar fi scopul, produsele si serviciile dorite
- oamenii au deschis ochii mai mult ca oricand asupra faptului ca nu sunt singuri in lume, ca exista oameni care au nevoie de ajutor mai mult decat ei, ca este nevoie de compasiune si ajutor.
- oamenii au reinvatat/ redescoperit beneficiile bibliotecilor, a vacantelor la tara si la ferme, agroturismul, cadourile din inima, cartile online, imprumutatul cartilor samd.
- oamenii au redescoperit ca este esential sa continui sa investesti in tine, sa iti continui educatia, sa acumulezi cunostinte pentru ca este unicul mod in care poti sa te ajuti pe tine, pe cei din jur si intreaga societate;
- oamenii au invatat sa selecteze mai drastic produsele pe care le doresc si pe cele de care au adevarata nevoie. Oamenii au inteles mai bine decat oricand ce inseamna sa cumperi dezlanat si ce inseamna sa cumperi organizat, cu gandul la calitate si durabilitate
- oamenii au redescoperit faptul ca o masina poate sa fie condusa si 3-4 ani si nu trebuie schimbata la fiecare 2 ani, ca poate fi reparata, la fel ca multe alte produse. Nimic nu se mai arunca asa cum se proceda inainte. Refolosim, reutilizam, reparam, reciclam, gandim mai creativ.
- companiile sunt obligate sa dea mai mult comunitatii! Se implica mai mult si sunt datoare sa ofere valoare adevarata pentru sumele de bani pe care clientii deja le aloca in mod puternic selectiv.
- companiile sunt obligate sa lanseze produse mai durabile, care sa ceara investitii financiare mai reduse si totusi sa ofere mai multa valoare. Nimeni nu mai cumpara toastere de 10 dolari bucata si care nu vin la pachet cu garantie. Clientii au inceput sa gandeasca eficient, economic, durabil.
Criza a avut o amprenta asupra tuturor. Ma gandeam la aceste efecte chiar acum cateva zile. Ma gandesc la ele in fiecare luna. Sunt bani mai putini, munca mai multa, eforturi mai serioase, selectie mai puternica a prioritatilor.
Banii vor fi canalizati mai bine, inovatia va fi la niveluri maxime, ne vom alinia principiilor noastre mai mult ca oricand, ne vom aloca eforturile mai mult catre investitiile in propria noastra persoana si mai putin catre obiectele cu care mai apoi ne aglomeram in mod inutil locuintele si birourile.
Mindfulness. Criza a nascut oportunitati in mod real. Dar cine le vede? Cine le percepe? Cine le valorifica?
John Gerzema TED
Sa aveti succes in tot ce faceti!
Maria Nicutar
Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR