Nimic nu se pierde, totul se transforma, regula afacerilor romanesti
publicitateincasariafacerionline
Toate afacerile sunt intr-o continua transformare si intr-o miscare brown-iana, iar in acest haos fiecare incearca sa-si gaseasca un mic loc. Afacerile se adapteaza, iar odata cu acestea si veniturile si profiturile.
Piata locala de publishing si advertising online migreaza catre noile tehnologii, care schimba constant strategia jucatorilor din piata. In 2012, valoarea totala a pietii de publiciate s-a ridicat la 98,6 milioane de lei, in crestere cu 7% fata de 2011. Anul trecut, 53% din venituri, respectiv 52 de milioane de lei au fost realizate in ultimele sase luni, conform lui Cristian Tomescu, manager marketing PwC Romania.
O crestere similara de 7% a fost inregistrata in 2010, cand piata a urcat la 91,8 milioane de lei, potrivit studiul realizat de PwC Romania in parteneriat cu filiala locala a IAB.
Cel mai des utilizate formate publicitare online in 2012 au fost cele embed (47,66 milioane lei), urmate de cele interuptive (17,18 milioane lei) si de continutul sponsorizat. Companiile care au investit cel mai mult in publicitatea online in a doua jumatate a anului trecut au fost cele din industria de telecomunicatii, cu 5,86 milioane de lei, urmate de cele din zona financiara – 4,32 milioane de lei – si auto (3,06 milioane de lei).
Continutul media se adapteaza asteptarilor tot mai ridicate ale publicului Principalele motive care au stat la baza cresterii industriei de publicitate romanesti sunt acelea ca publicul si continutul media s-au schimbat.
Online-ul s-a transformat “dintr-un sector dat la o parte, care primea cea mai mica felie din publicitate in urma cu cativa ani, intr-o industrie reala, careia este important sa i se acorde aceeasi atentie si importanta, atat de catre advertiseri, cat si de cititori”, spune Petrisor Obae, fondator al Paginademedia.ro.
In acest context, gradul de utilizare al internetului pe mobil in Romania a fost 14% in 2012, in timp ce consumul total de internet in primul trimestru din 2013 a ajuns la 51,2%, de la 49% anul trecut, spune Traian Nastase, Digital Marketing Senior Consultant, GfK Romania.
“Piata locala de smartphone-uri s-a cifrat la 995.000 de unitati, in 2012, in crestere cu 37%, iar cea a tabletelor a avut un avans de 390%, la 270.000 de bucati”, a spus Nastase.
Pentru a se adapta publicului actual, care nu mai este fidel televizorului si vrea sa detina controlul absolut asupra vietii sale, trebuie companiile sa apeleze la noile tehnologii. “Acestea ne permit sa targetam mai bine consumatorii, in functie de varsta, sex, ocupatie etc. si sa constientizam ca video-ul si mobilul reprezinta viitorul”, a spus Elisabeta Moraru, industry manager, Google Romania.
Cel mai important serviciu la indemana afacerilor din Romania este, in momentul de fata, tehnologia cloud. “Cloud-ul inseamna flexibilitate, iar prin utilizarea sa se pot reduce considerabil costurile. Un exemplu este cel al puterii de calcul in cloud-ul Microsoft (Azure), solutie care poate fi mai ieftina cu pana la 80% fata de cele clasice de gazduire, in unele cazuri resursele fiind oferite gratis” a spus Lucian Daia, reprezentant Zitec.