O fotografie face cat o mie de cuvinte: Cum se foloseste Bing de imagini pentru a-i seduce pe utilizatorii Google Search
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O fotografie face cat o mie de cuvinte: Cum se foloseste Bing de imagini pentru a-i seduce pe utilizatorii Google Search
Designul motorului de cautare Google este unul "spartan". Implicit, serviciul vine cu o pagina alba, in centrul careia este aseazata o casuta de cautare, logo-ul companiei si putin text. Motorul de cautare rival Bing vine cu o alta abordare: internetul nu este alb si negru, iar oamenii adora imaginile.
Pagina de pornire a Bing a devenit celebra in toata lumea pentru imaginile superbe pe care le gazduieste in fiecare zi. Acestea sunt alese, de o echipa de editori condusa de Stephanie Horstmanshof, de la cinci furnizori de fotografii, printre care si Corbis, companie detinuta de Bill Gates, co-fondatorul Microsoft.
Horstmanshof este poreclita de colegii de la Bing "regina paginii de pornire". Potrivit acesteia, imaginile ajuta Bing sa "fure" trafic de la Google Search, motorul de cautare care detine monopolul (circa 83% din piata) la nivel global.
Alegerea imaginilor pentru pagina de pornire a Bing este o treaba extrem de serioasa la Microsoft. O echipa de editori, redactori si producatori se intalneste o data la cateva saptamani si voteaza cele mai bune imagini selectate intre timp. Fotografiile castigatoare apar apoi pe prima pagina a Bing. "Sute, daca nu mii de fotografii ajung la noi de fiecare data - sunt frumoase, dar de cele mai multe ori arata ca niste carti postale", explica procesul de selectie Stephanie Horstmanshof, citata de FastCompany.com. "Pe noi ne intereseaza sa publicam acele imagini despre care utilizatorii doresc sa afle mai multe lucruri. (...) 'Unde a fost facuta aceasta fotografie?'", a continuat managing editorul Bing.
Strategia Bing functioneaza. Motorul de cautare al Microsoft a castigat cota de piata intr-un ritm sustinut, chiar daca nu foarte ridicat. Google a fost luata prin surpindere de strategia Bing bazata pe fotografii. Compania a decis sa le permita si ea utilizatorilor sa-si incarce imaginile preferate pe fundalul paginii de pornire a Google Search, inspirata de serviciul rival. Insa acest lucru il pot face doar utilizatorii inregistrati. Ceilalti, care nu au un cont Google, trebuie sa se multumeasca cu pagina alba in continuare.
De-a lungul anilor, echipa Bing a invatat ce imagini prefera majoritatea utilizatorilor. Fotografiile de la evenimente specifice, precum festivalul Holi din India, atrag mai multi utilizatori, la fel si imaginile cu animale. "Oamenii pur si simplu iubesc animalele", a mai spus Horstmanshof.