Povestea literaturii de birou din China
povesteliteraturabirouchinaguvernantreprenori
In 2009, Lu Qi, un autor de carti despre artele martiale, a publicat primul roman inspirat de un alt sport "de contact": intamplarile de la birou din China. Cartea, denumita "Ascuns in birou", contine 23 de reguli pentru cei care vor sa se impace mai bine cu mediul de la locul de munca.
De exemplu:
Regula numarul 8: Cei care sunt situati imediat sub tine in ierarhie sunt cei mai periculosi. Cei cu rang similar sunt de asemenea dusmanii tai.
Regula numarul 11: Nu trebuie sa ii fi loial sefului. Foloseste-te de el.
Regula numarul 12: Esti cel mai prost, atunci cand te crezi cel mai destept. Oamenii au ambitii si dorinte la locul de munca si vor sa invete cat mai multe lucruri noi. Cartile reprezinta o cale.
Regula numarul 18: Trebuie sa iti faci griji, atunci cand seful iti spune sa nu iti faci griji.
Fiecare regula este insotita de o poveste despre un angajat dintr-o multinationala, care ilustreaza ceea ce inseamna regulile si cum sa le pui in practica. Cartea s-a vandut in peste un milion de exemplare!
Lu nu este singurul scriitor de succes care a cochetat cu acest gen ciudat de literatura. In China, unde competitia la locul de munca este debordanta, politicile sunt opace, relatiile complicate si povestile de dragoste si mai interesante - s-a nascut un nou gen de literatura, care ofera sfaturi despre cum trebuie sa te descurci la birou, un mediu care seamana cu o jungla, unde supravietuieste cel mai puternic.
Genul literar, cunoscut drept Zhichang xiaoshuo sau "romane cu povesti de la locul de munca", este compus din sute de carti, care ofera sfaturi despre cariera, combinate cu povesti siropoase despre secretare, vanzatori, antreprenori, directori, oficiali guvernamentali etc. Multe carti sunt scrise de angajatii care, sub protectia unui anonimat, isi expun experientele personale.
"Clasa mijlocie se dezvolta in China", a declarat Lu. "Multi oameni vor sa ajunga la un anumit nivel. Vor sa aiba o viata mai buna. Au ambitii si vor sa isi indeplineasca visurile. Ei invata lucruri noi, cu fiecare ocazie. Cartile ii ajuta in acest sens".
Viata in firma
Impresionati-va colaboratorii, clientii importanti si partenerii de afaceri cu UN CADOU cum n-au mai primit in viata lor!
Oferiti-le un album de lux cu 62 de super-caricaturi pe teme de afaceri, care ii vor face sa rada cu lacrimi!
Transformati chiar acum o portie zdravana de ras in cadoul perfect pentru colaboratorii dvs., viitori sau actuali.
Pret: doar 27 de lei + 9% TVA!
Click aici pentru Comanda >>>
"Du Lala's Promotion Diary" este povestea unei secretare, care reuseste sa evolueze in ierarhia unei companii din clasamentul Fortune 500, pentru a deveni manager de resurse umane. Aceasta reprezinta una din cele mai cumparate carti din China. S-a vandut in milioane de exemplare, a inspirat un film, un serial tv si trei continuari.
"(Cartile) sunt populare, deoarece exista o situatie delicata si complicata cu guvernul din China", a declarat un cititor in varsta de 29 de ani, care cauta o carte despre conflictele politice intre oficialii de rang inalt, intr-o librarie din Shanghai. "Cu totii vrem sa stim cum lucreaza oficialii guvernamentali".
Dancy Liang, o asistenta universitara in varsta de 32 de ani, a declarat ca aceste carti au ajutat-o sa invete cum sa se imbrace mai bine si sa se descurce in situatiile complicate.
Daisy Wong (pseudonim) a scris numeroase articole despre viata personala si profesionala a unei avocate de 28 de ani, care lucreaza in una din cele mai mari firme juridice din Hong Kong. Articolele au devenit carti, printre cele mai vandute din Hong Kong si China.
"Cartile despre cariera sunt cele mai populare", a spus Wong. "Viata trece repede. Relatiile vin si pleaca. Intr-un oras cosmopolit, acest gen de literatura ii influenteaza emotional pe oameni - oamenii sunt singuri".
Liu Jianmei, un profesor de literatura chineza contemporana in cadrul Universitatii de Stiinta si Tehnologie din Hong Kong, spune ca asemenea romane despre intamplarile de la locul de munca (presarate cu diverse sfaturi), demoralizeaza cititorii.
"Ii invata pe oameni sa fie materialisti", a precizat Jianmei. "Ei nu mai reusesc sa fie atenti la lucrurile cu adevarat importante, precum reconstructia unor valori culturale pozitive. Este posibil ca acesti scriitori sa scrie despre puterea spiritului personal, cea de convingere, toleranta, ambitie, dar in calatoria noastra spre succes, cu ce ne alegem in final?"