Statul vrea sa finalizeze autostrada Transilvania cu fonduri de la UE

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Statul vrea sa finalizeze autostrada Transilvania cu fonduri de la UE Statul vrea sa finalizeze autostrada Transilvania cu fonduri de la UE
de Manager.ro la 09 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
autostrada transilvaniabechteluefondurilucrari

Din cauza lipsei acute de bani de la buget pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania Brasov - Bors, statul analizeaza in prezent posibilitatea finantarii din fonduri UE a sectorului cuprins intre Brasov si Targu Mures, potrivit lui Mircea Pop, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, CNADNR.

CNADNR datoreaza companiei americane Bechtel 182 de milioane de lei

Sectorul de autostrada este format din trei tronsoane, respectiv Brasov - Fagaras, Fagaras - Sighisoara si Sighisoara - Tg. Mures, avand o lungime totala de 161 de kilometri. Autostrada Transilvania nu face parte din niciun culoar paneuropean de transport, pentru care sa se poata obtine o finantare nerambursabila de 85%, prin fondurile de coeziune. 

Tronsonul situat intre Campia Turzii - Targu Mures, are o lungime de 36 de kilometri si a fost insa inclus, in primavara anului trecut, in reteaua principala de transport european TEN-T, pentru care se poate obtine o finantare nerambursabila de 20%. 


In acest moment, la Autostrada Transilvania nu se mai lucreaza deloc, singurul tronson teoretic in lucru fiind cel cuprins intre Suplacu de Barcau si Bors, cu o lungime de 64 de kilometri, executat de Bechtel.

"In contextul in care alocarea bugetara aferenta anului 2012 pentru obiectivul de investitii Autostrada Brasov - Cluj - Bors a fost insuficienta sustinerii programului de lucrari aprobat, antreprenorul Bechtel a redus constant ritmul lucrarilor", a precizat pentru Agerpres, directorul general al CNADNR.

La sfarsitul lunii noiembrie 2012, CNADNR datora companiei americane 182 de milioane de lei. Dupa renegocierea contractului de catre statul roman, in 2011, Bechtel mai are in lucru tronsonul Suplacu de Barcau – Bors, care se afla intr-un stadiu de executie de 51%.

In plus, compania americana ar mai trebui sa finalizeze tronsonul Campia Turzii - Gilau, la care mai are de executat un pod peste raul Somesul Mic, care sa faca legatura cu sectorul Gilau - Nadaselu, de 8,7 kilometri. In cazul acesteia, procedura de atribuire a contractului de executie, castigat initial de UMB Spedition, a lui Dorinel Umbrarescu, a fost suspendata, in urma unei contestatii, conform Agerprers.

Din cei 415 de kilometri ai Autostrazii Transilvania au fost finalizati doar 52

"In privinta termenelor de finalizare a tronsoanelor Suplacu de Barcau - Bors si Campia Turzii - Gilau, cat si a datei inceperii lucrarilor pe sectorul Gilau - Nadaselu, acestea vor fi stabiltie in functie de prevederile bugetare din anul 2013. In functie de fondurile alocate, poate fi stabilit si programul de lucrari pentru finalizarea intregului obiectiv de investitii", a mentionat Mircea Pop.

Tronsonul Suplacu de Barcau - Bors are ca termen de finalizare luna decembrie 2013, iar tronsonul Campia Turzii - Gilau ar fi trebuit terminat in decembrie 2012.
 
In ceea ce priveste portiunea dintre Gilau si Nadaselu, termenul de finalizare este de doi ani de la data atribuirii contractului, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie. Finalizarea Autostrazii Transilvania, cu o lungime totala de 415 kilometri, figureaza in programul de guvernare al actualului cabinet, avand termen de realizare anul 2016.

In toamna anului trecut, premierul Victor Ponta declara ca sansa continuarii lucrarilor la Autostrada Transilvania sunt fondurile europene, autoritatile de la Bucuresti incercand sa negocieze includerea proiectului respectiv in bugetul UE, pentru perioada 2014-2020. 

Din totalul celor 415 km ai Autostrazii Transilvania, proiect demarat in iunie 2004, pana acum au fost finalizati doar 52 de kilometri, intre Campia Turzii si Gilau. 
 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x