Strategia viitorului: Foarte mult, dar cu foarte putin
fiarchryslermarchionnestrategieautoalianta
In era globalizarii, afacerea ideala este cea in care investesti aproape nimic, dar care are un succes fulminant. Cu alte cuvinte, sa obtii cat se poate de mult, cu cat mai putini bani investiti. Iar asta o cunoaste destul de bine si presedintele Aliantei Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne. El este ferm convins ca pentru a supravietui pe piata auto din Secolul 21, un constrcutor are nevoie sa devina tot mai mare, dar cu costuri din ce in ce mai mici.
Acum trei ani, Marchionne a prezis ca din cauza crizei financiale globale pe piata auto vor mai ramane cel mult sase constructori auto, care vor avea capacitatea sa construiasca, fiecare, cate 6 milioane de masini pe an.
De atunci si pana acum, Fiat-Chrysler este singura mare consolidare de pe piata auto internationala, dar asta nu il impiedica pe presedintele Aliantei sa-si mentina neschimbate previziunile sumbre.
Cu ajutorul strategiei de utilizare in comun a platformelor tehnice, Marchionne sustine ca este posibil sa ai o productie de cel putin 1 milion de vehicule pe an.
"Pana in 2014, asteptam ca Fiat-Chrysler sa ajunga la o productie de 5,9 milioane de vehicule pe an, cu ajutorul a trei mari platforme tehnice comune, raspunzatoare pentru 80% din volumul total", a declarat Sergio Marchionne.
Sinergia dintre Fiat si Chrysler reprezinta un punct crucial pe agenda boss-ului Aliantei si un adevarat punct de cotitura in cariera sa.
Sperante mari pentru Alfa Romeo si Jeep
In viziunea sa, marcile Alfa Romeo si Jeep impart acelasi ADN, iar istoria din spatele acestor doua branduri le poate ajuta sa atinga o notorietate globala. "Avem nevoie sa globalizam Alfa si Jeep, motiv pentru care platformele tehnice pentru aceste doua marci sunt primordiale, iar orice altceva se situeaza pe locul secund", sustine Marchionne.
In timp ce Alfa Romeo si Jeep trebuie sa devina doua marci globale, Fiat va fi "vedeta" doar in Europa si America Latina. Pe restul pietelor internationale, Fiat va concura cu modele bazate pe Fiat 500, la fel precum Mini o face pentru BMW.
"Fiat 500 este o marca in sine, fiind capabila de crestere sau scadere, in mod separat de evolutia restului gamei Fiat", considera Sergio Marchionne. El sustine ca Fiat are capacitati limitate sa devina o marca internationala, mai ales in contextul evolutiei pietei auto din ultimii ani.
Din Italia, dar fara dragoste
Intrebat de ce aproape orice face, in si pentru Italia, este receptat cu o mare doza de scepticism, Marchionne spune ca lumea uita ca Fiat era o marca aproape decedata in 2004. "Am supravietuit acelui moment, suntem aici, pe picioarele noastre. Sunt sigur ca acest lucru reprezinta un motiv de bucurie si mandrie pentru orice italian, chiar daca oficial nimeni nu o recunoaste", a incheiat Sergio Marchionne.