STUDIU: Companiile aloca tot mai multi bani pentru publicitatea online
publicitate onlinebugetinternetstudiuimmrentrop & straton
Cei mai multi manageri din companiile mici si medii (74,4%) aloca bugete in valoare de pana la 5.000 euro/ an pentru publicitatea online, din care 41,1% se regasesc cu un buget mai mic de 1.500 euro/ an, dupa cum arata studiul "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companii", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.
Q: Va rugam sa precizati care este suma alocata pentru anul 2011 in cadrul companiei dumneavoastra pentru publicitatea online
Criza nu a descurajat cheltuielile
Cercetarea a avut ca populatie tinta managerii care activeaza in IMM-uri, implicati la nivel decizional in privinta utilizarii serviciilor de publicitate online. Pentru a trasa o axa evolutiva a bugetului alocat de companii publicitatii online, s-a realizat o comparatie intre cheltuielile cu aceste servicii in anii 2010 si 2011.
In cazul a 34,9% din companii, volumul cheltuielilor cu serviciile de publicitate online in anul 2011 s-a pastrat la acelasi nivel ca si in anul 2010. In acelasi timp, pentru 30,8% din respondenti, anul trecut a presupus un efort financiar mai mare din acest punct de vedere. Aceste date indica un trend pozitiv al investitiilor in publicitatea online: 65,7% din companii au investit la fel sau chiar mai mult pentru acest tip de servicii in anul 2011, comparativ cu 2010. Luand in considerare contextul economic al anilor 2010-2011, putem concluziona ca bugetul companiilor pentru publicitatea online a fost unul privilegiat.
O posibila explicatie a acestei tendinte este reorientarea companiilor spre modalitati de promovare si publicitate mai putin costisitoare, asa cum sunt cele din mediul online, astfel incat actiunea de a investi si de a mentine un anumit buget apare ca o posibila strategie pe termen scurt sau mediu de reducere a cheltuielilor cu publicitatea si promovarea, comparativ cu costurile pe care le presupun mediile de publicitate traditionale.
Q: Cum a fost bugetul alocat pentru publicitate online de catre compania dumneavoastra in anul 2011, comparativ cu 2010?
In 2012 continua tendinta ascendenta de investitie
Urmarind trendul pozitiv al raportului investitie - castig din anii 2010 si 2011, in acest an, 42,4% din companii intentioneaza sa investeasca mai mult in serviciile de publicitate online, iar 37,8% preconizeaza sa investeasca la fel. Astfel, volumul investitiilor in aceste servicii isi mentine, la nivel de ansamblu, o directie ascendenta. Doar 11,8% din participantii la studiu prevad o investitie mai mica in publicitatea online, si doar 8% au notat ca nu isi doresc deloc sa mai investeasca in publicitatea online pentru anul 2012.
Studiul
"Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companii" a fost realizat pe un esantion de 944 manageri, in perioada 17 decembrie 2011 - 10 ianuarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german
Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro