Studiu: Companiile sunt din ce in ce mai interesate de externalizarea anumitor servicii
studiu eyoutsourcingitcosturi
Odata cu intensificarea competitiei, atat pe piata din Europa cat si la nivel global, companiile sunt din ce in ce mai interesate de externalizarea anumitor servicii, in special din zona de IT si cea a proceselor de business, aceasta masura dovedindu-se si o cale valida de reducere a costurilor. Conform studiului EY - Outsourcing in Europe, eficientizarea costurilor reprezinta, pe mai departe, factorul decisiv pentru abordarea si implementarea initiativelor de externalizare, 42% dintre respondenti declarand ca reducerea costurilor se afla in top trei motive pentru care apeleaza la externalizare.
Cu toate acestea, aproximativ 75% din serviciile IT continua sa fie gestionate intern, ceea ce indica faptul ca si o piata matura, cum este cea de servicii externalizate de IT are potential mare de crestere in urmatorii ani. In cadrul studiului, aproximativ 3.700 de respondenti din opt tari europene au fost chestionati cu privire la utilizarea externalizarii in afacerile lor, motivele si riscurile anticipate privind externalizarea, modelele si tendintele pe care le vad pe piata de servicii externalizate, experientele acestora cu externalizarea, precum si alte subiecte legate de externalizare.
Zona de IT si cea a proceselor de business sunt cele mai favorizate pentru externalizare. Companiile din Finlanda, Spania si Marea Britanie isi externalizeaza serviciile catre furnizori externi mai des decat celelalte tari incluse in sondaj.
In aceste tari, cel mai ridicat nivel de externalizare se inregistreaza in cazul serviciilor IT, cum ar fi dezvoltarea de aplicatii, IT helpdesk, de infrastructura si testare, dar si in cazul serviciilor salariale. In cazul celorlalte procese de business, cum ar fi vanzarile, achizitiile si resursele umane, gradul de externalizare este mai mic, insa se mentine mult mai frecvent decat in celelalte tari analizate in studiu.
Exista o diferenta majora privind gradul de externalizare a serviciilor intre diferitele industrii. In industria produselor de consum se apeleaza mai frecvent la externalizare, comparativ cu alte industrii, ea fiind urmata de companiile din industriile auto, de telecomunicatii si cea de consultanta in management.
In conditiile in care industriile producatoare, cum ar fi cea a produselor de consum si auto, au marje mici, iar domeniul telecomunicatiilor inregistreaza venituri destul de scazute si in continuu declin, la care se adauga o concurenta acerba, atat in Europa cat si la nivel global, in toate industriile vom continua sa vedem o concentrare constanta pe reducerea de costuri si pe identificarea de noi modele de asigurare a resurselor.
Principalele motive invocate de respondenti pentru utilizarea externalizarii in 2013 sunt: reducerea de costuri, imbunatatirea eficientei si reducerea numarului de angajati, continuand o tendinta deja stabilita.
Foto: EY.