STUDIU: IMM-urile investesc bani si sperante in publicitatea online
publicitate onlineinternetstudiuimmrentrop & straton
Managerii apreciaza ca principalul scop in care compania lor desfasoara actiuni de publicitate online este cresterea vanzarilor. Alte scopuri importante - care vizeaza, in cele din urma, tot sporirea vanzarilor - sunt patrunderea pe piete noi, cresterea sau mentinerea vizibilitatii sau a notorietatii in spatiul online si fidelizarea consumatorilor fata de brand, dupa cum arata studiul "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companii", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Cercetarea a avut ca populatie tinta managerii care activeaza in companiile mici si medii, implicati la nivel decizional in privinta utilizarii serviciilor de publicitate online.
Q: Care este principalul scop pentru care compania dumneavoastra desfasoara actiuni de publicitate online?
Argumente decisive pentru decizia de investitie
Cel mai important aspect care a influentat decizia managerilor de a investi in publicitatea online este, in opinia respondentilor, disponibilitatea informatiilor despre nevoile consumatorului. Aceasta evaluare a managerilor se identifica, de altfel, cu tendinta generala a companiilor de succes de a acorda o importanta majora cunoasterii consumatorilor si, respectiv, managementului relatiilor cu clientii.
Urmatorul motiv important care a influentat decizia companiilor de a investi in publicitatea online este costul scazut pe care il presupune mediul online, in comparatie cu modalitatile de promovare offline.
Adaptarea la trendul pietei si usurinta cuantificarii rezultatelor obtinute sunt, de asemenea, apreciate de manageri drept beneficii care le-au influentat decizia de investitie in publicitatea online.
Desi au obtinut scoruri mai mici in comparatie cu argumentele mentionate mai sus, monitorizarea in timp real a campaniilor si posibilitatea de a executa rapid modificari reprezinta avantaje apreciate de catre respondenti.
Managerii mizeaza cel mai des pe rezultate rapide
Majoritatea respondentilor (69,1%), distribuie bugetul de publicitate online pe campanii de la care au asteptari pe termen scurt sau mediu privind cresterea volumului de vanzari. Astfel, managerii recurg cel mai des la tehnici de promovare precum reduceri semnificative de pret (15,9%), promotii sezoniere (15,4%), promotii nesezoniere (13,2%) sau concursuri si tombole (8,8%).
Aceeasi motivatie poate fi atribuita si celor 15,8% din manageri care aleg publicitatea online cel mai des in momentul desfasurarii targurilor si manifestarilor comerciale.
Q: Care sunt momentele in care compania dumneavoastra utilizeaza cel mai des publicitatea online?
30,9% din manageri aleg publicitatea online pentru momentul in care doresc sa lanseze un produs sau un serviciu nou. In acest sens, este importanta prezenta companiei in mediul online din mai multe motive: ajuta la promovarea produselor sau serviciilor companiei, usureaza segmentarea consumatorilor, permite educarea si familiarizarea acestora cu identitatea companiei sau a marcii in mediul online.
Studiul
"Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companii" a fost realizat pe un esantion de 944 manageri, in perioada 17 decembrie 2011 - 10 ianuarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german
Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro