Studiu: Numarul afacerilor conduse de femei creste pe zi ce trece
studiuafacerifemeibarbatiantreprenoriinformatie
Stim cu totii ca exista mai multi antreprenori barbati decat femei. Doar una din patru companii din Statele Unite este condusa in prezent de o femeie. Totusi, un studiu efectuat de CWBR arata ca numarul afacerilor conduse de reprezentantele sexului frumos creste pe zi ce trece.
Studiul arata ca exista diferente esentiale intre stilul de business al barbatilor si cel al femeilor. Barbatii si femeile sunt diferiti in privinta stilului de leadership. Principalele caracteristici ale afaceristilor barbati sunt spiritul autonom, independent si competitional. Femeile mizeaza insa in business pe relatii, interdependenta si cooperare. Domnii si doamnele se completeaza sau se contreaza reciproc in afaceri.
In privinta stilului operational, barbatii se mobilizeaza mai repede, au spirit analitic si se concentreaza adesea asupra termenelor scurte si a regulilor in afaceri. In schimb, femeile sunt capabile sa sintetizeze mai multa informatie, sa lucreze contextual, sa gandeasca pe termen lung si sa se bazeze pe propria intuitie. Cine are cel mai bun "aluat" de antreprenor?
Statutul si pozitia in firma sunt importante pentru barbati. Femeile prefera sa lucreze in ierarhii asezate, unde toata lumea isi cunoaste locul. Managerii barbati prefera ierarhia si structura piramidala a organizatiei, unde autoritatea porneste de la o persoana spre subordonati. Ei se concentreaza mai des asupra scopurilor si obiectivelor, decat asupra "entitatii organizationale" in sine.
Pentru barbati, relatiile in afaceri inseamna competitie. Puterea vine din controlul informatiei, care este mai degraba tinuta la pastrare, decat impartita cu restul. Femeile prefera socializarea, pentru a obtine sfaturi si resurse informationale. Relatiile de business intre femei sunt mai degraba conjuncturale decat competitive, arata studiul mentionat.
Barbatii construiesc "relatii emotionale" mai puternice in afaceri, cautand bunavointa, lauda si incurajari. Suntem dependenti de asa ceva. Mai mult, in afaceri, barbatii isi expun mai des emotiile decat femeile. Ei folosesc emotiile ca pe o forma de intimidare a celorlalti.
Cei mai multi investitori si business-angeli sunt barbati. Femeile de afaceri prefera retelele, investesc in relatii, dar nu sunt foarte interesate de noi oportunitati de investitie. Barbatii socializeaza in afaceri de dragul...afacerii, evident!
Femeile sunt motivate in sensul edificarii unei cariere, dar in acelasi timp cauta echilibrul intre familie si job. Barbatii sunt condusi mai des de perspectiva imbogatirii si a avansarii in cariera. Potrivit unui studiu realizat de Kauffman Foundation, imaginea despre sine a femeii rareori cuprinde si caracterul antreprenorial.
Dincolo de studii, in viata reala, totul se reduce la individ in sine. Nu conteaza cati antreprenori barbati exista sau cate femei de afaceri incep sa prinda curaj si sa "intre in arena". Ce trebuie sa retinem? Trendurile sociale actuale sunt mai favorabile femeilor decat barbatilor.
(sursa studiu: center for women's business research)