Zece industrii americane care beneficiaza de cea mai mare fidelitate din partea clientilor
analizaindustriefidelitateclientimagazinasigurari
Companiile ii trateaza in mod diferit pe clienti si in consecinta se bucura de un nivel la fel de diferit de fidelitate din partea lor. Acest principiu se aplica si pentru industrii.
Cercetatorii de la
Bain & Company au studiat nivelul de fidelitate a clientilor din 18 industrii, de la serviciile de telefonie mobila si cele de cablu tv, pana la firmele de asigurari. Studiul final va fi publicat in lucrarea "The Ultimate Question 2.0", scrisa de Fred Reichheld si Rob Marley.
Multe din industriile mentionate se bucura de fidelitatea clientilor, chiar daca nu reduc preturile in mod constant. Magazinele alimentare si supermarketurile au inregistrat cel mai mare nivel de fidelitate din partea clientilor.
10. Servicii de telefonie –
indice de fidelitate din partea clientilor: 19%;
lider: Metro PCS - 41%
9. Asigurari de locuinta –
indice de fidelitate din partea clientilor: 27%;
lider: USAA – 78%
8. Programe PC –
indice de fidelitate din partea clientilor: 31%;
lider: Symantec – 44%
7. Computere –
indice de fidelitate din partea clientilor: 32%;
lider: Apple – 72%
6. Brokeraj si investitii –
indice de fidelitate din partea clientilor: 35%;
lider: Vanguard: 56%
5. Asigurari auto –
indice de fidelitate din partea clientilor: 35%;
lider: USAA - 73%
4. Servicii de cautare online –
indice de fidelitate din partea clientilor: 43%;
lideri: Google/Facebook (la egalitate) – 53%
3. Vanzari engros, depozite –
indice de fidelitate din partea clientilor: 46%;
lider: Costco – 77%
2. Comert online –
indice de fidelitate din partea clientilor: 47%;
lider: Amazon.com - 70%
1. Magazine alimentare si supermarketuri –
indice de fidelitate din partea clientilor: 49%;
lider: Trader Joe's - 82%