10 greseli cunoscute pe care le fac start-up-urile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 greseli cunoscute pe care le fac start-up-urile 10 greseli cunoscute pe care le fac start-up-urile
de Manager.ro la 08 Oct. 2013
Urmareste-ne pe Google News
afaceristart-upinvestitiibaniantreprenoridecizii

Daca te gandesti la documentarea pe care trebuie sa o faci inainte de a demara un start-up, atunci ai venit la locul potrivit. Nimic nu se compara cu invatarea din greselile altora, mai ales ca economisesti si niste bani, cu aceasta ocazie. Urmatoarele zece greseli sunt frecvente in randul antreprenorilor care au curajul sa demareze un start-up.

Lipsa planificarii
 
Ar putea suna foarte evident, dar planificarea nu trebuie sa fie abandonata niciodata, cand vine vorba de propria afacere si (de ce nu), viata in sine. Cand infiintezi o afacere, care iti va ocupa majoritatea timpului, va necesita bani si energie, planificarea reprezinta o prioritate. Ai nevoie de un plan bun. Exista multe elemente de care trebuie sa tii cont, cand infiintezi un startup: trebuie sa stii ce-ti doresti si cum poti obtine banii necesari implinirii visului tau. Planificarea tine de cercetarea ideii de afacere. Ce ofera alte companii? Vei oferi ceva mai bun decat acestea? Cum arata piata ta de nisa? Cat de profitabil este domeniul ales? Ai nevoie de un plan de afaceri, unul financiar si de marketing. Cum le vei realiza? Ai nevoie de un asistent avizat, care sa iti ofere siguranta? Asigura-te ca ai bifat fiecare detaliu al business-ului tau. Vorbeste cu altii, care au reusit sau au esuat, invata de la ei. Lumea afacerilor nu iarta ignoranta antreprenorilor.
 
Cati bani ai la dispozitie?
 
Ai nevoie de bani pentru start-up-ul tau. Banii sunt buni. Banii fac lumea sa se invarta. Cum tratezi insa acest subiect, in contextul in care banii asigura supravietuirea firmei tale? Fii cu ochii pe bani. Nu merge pe presupuneri, fie ca vorbim de banii tai sau ai altora. Asigura-te ca ai la indemana un plan B. Injecteaza capital acolo unde trebuie. Nu investi toti banii intr-un singur loc, dupa cum ne sfatuiesc specialistii financiari ai Huffington Post, ajungand, in final, sa nu mai ai bani nici macar pentru salariile angajatilor. Incearca sa ai surse diverse de investitie (investitori, banci, clienti), astfel incat atunci cand un asemenea pilon cedeaza, sa aduci altceva in locul sau. Asigura-te ca ai un fond de urgenta, care te va ajuta in situatiile critice. 
 
Recrutarea
 
Angajarea poate fi partea cea mai dificila a misiunii de antreprenor; vei fi nevoit sa faci diferenta intre cei care vorbesc si cei care fac, cei in care nu poti avea incredere si cei care merita girul tau. Cum angajezi in primele luni ale business-ului tau? Evita sa colaborezi cu prietenii si familia ta. De cele mai multe ori, cand ii angajezi pe cei apropiati, rezultatele vor fi realmente catastrofale. Este mai usor sa eviti recrutarea unui prieten, decat sa-l concediezi. Pe de alta parte, priveste-i cu scepticism pe straini. Nu te lasa impresionat de povestile lor, lasa faptele sa vorbeasca de la sine. 
 
Nu te grabi sa trimiti un comunicat de presa
 
Ai un client sau o comanda? Nu te grabi sa te lauzi in presa de specialitate cu o asemenea performanta, sa ii anunti pe ceilalti "ca existi". Cladeste-ti o imagine in bransa ta si gandeste-te apoi si la mass media. Presa poate fi prietena ta doar in masura in care intelegi mecanismul sau de functionare. Chiar daca te poate ajuta sa atragi clienti si reclama, efectul invers se dovedeste a fi devastator. Investitorii au nevoie de consistenta si atunci cand apari din senin intr-un mod "imatur" (in loc sa vii cu acel "ceva"), afacerea ta va avea de suferit.
 
Nu poti sa-i multumesti pe toti cei din jur
 
Este imposibil. Nu te increde in vorbe. Concentreaza-te asupra investitorilor si celor interesati de afacerea ta. Unii colaboratori conteaza mai mult decat ceilalti. Nu poti sa primesti aprobarea lor. 
 
Nu tii cont de feedback
 
Chiar daca nu trebuie sa asculti parerile celor neavizati, asta nu inseamna ca feedback-ul celor care au ceva de zis nu este important. Fie ca vorbim de clienti, investitori, angajati, cei care semnaleaza eventualele nereguli din activitatea companiei tale, tine cont de parerile celor din jur. Criticile lor te vor ajuta sa iei decizii mai bune, sa nu ramai confuz in privinta produselor si serviciilor oferite. Nu te lasa sedus de propriile tale idei, in asa masura incat sa negi adevarurile evidente.
 
Nu afisa imaginea falsa a succesului
 
Multe afaceri mici esueaza din cauza antreprenorilor care se viseaza deja miliardari si se afiseaza in acest fel. Astfel, fondatorii nu acorda destul timp dezvoltarii reale a afacerii lor si mizeaza pe "actorie". Fii cumpatat in privinta banilor tai. Nu ii irosi, incercand sa-ti impresionezi clientii sau sa oferi beneficii pentru angajati, cine excentrice, bonusuri, excursii. Nu iesi din zona de confort, cand vine vorba de cheltuieli si tine evidenta fiecarui ban, altfel vei regreta neglijenta. Totodata, multi antreprenori nu realizeaza faptul ca infiintarea unei companii nu este un job clasic, de la 9.00 dimineata la 17.00 dupa amiaza, ci o lupta crancena, care necesita multa energie. Start-up-urile necesita cea mai mare atentie din partea fondatorilor lor, munca si determinarea fac parte din "meniul obligatoriu". 
 
Abandonarea altor surse de venit
 
Daca poti mentine un job obisnuit in paralel cu infiintarea unei firme, nu ezita sa lucrezi pe ambele fronturi. Chiar daca oboseala este uriasa, vei avea o plasa de rezerva. Renuntarea la un loc de munca poate reprezenta, in acest context, o mare greseala. 
 
Nu poti sa faci totul de unul singur
 
Vei avea nevoie de ajutor, mai ales atunci cand infiintezi un start-up. Iti va fi imposibil sa razbesti pe cont propriu. De fapt, un asemenea comportament individualist iti va compromite sansele de a obtine succesul in afaceri. De ce sa te lasi prins in chestiunile administrative, cand ar trebui sa te ocupi de alte probleme, mai importante? Realizeaza o lista de indatoriri si responsabilitati si alege oamenii potriviti pentru jobul potrivit. Poti miza si pe ajutorul unui stagiar, care isi doreste sa obtina un job pe viitor in compania ta. Orice ajutor sincer este binevenit. 
 
Ignorarea greselilor
 
Indiferent de cate articole sau carti despre afaceri vei citi, vei face, fara indoiala, numeroase greseli, la randul tau. Greselile sunt omenesti, fac parte din natura existentei noastre, ca fiinte umane. In acest punct, nu conteaza greselile, ci modul in care le gestionezi. Nu le ignora! Invata din ele, chiar daca socul a fost puternic, aplica aceste cunostinte pe viitor. Incearca sa ramai calm, documenteaza-te, chiar si atunci cand ti se pare ca fundatia afacerii tale se prabuseste. Spiritul tau antreprenorial (care trebuie sa fie cel al unui luptator) ii influenteaza pe cei din jur si are un rol esential in vederea dezvoltarii aptitudinilor tale decizionale. 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x