15 sfaturi pentru antreprenorii care intampina probleme in afacerea de familie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
15 sfaturi pentru antreprenorii care intampina probleme in afacerea de familie 15 sfaturi pentru antreprenorii care intampina probleme in afacerea de familie
de Manager.ro la 07 Mar. 2013
Urmareste-ne pe Google News
sfaturiantreprenorifamilieafacericonsecintesucces

Un antreprenor intreaba: Ce sfat aveti pentru antreprenorii care intampina probleme in afacerea lor de familie?

1. Stabileste-ti clar angajamentele, inca de la inceput

Trebuie sa inchei acorduri clare cu partenerii tai de afaceri, indiferent daca vorbim despre rude, prieteni sau alti apropiati. Altfel, vei avea parte doar de compromisuri si conflicte nedorite, care te vor aduce in pragul falimentului.

2. Angajeaza lent, concediaza rapid

Angajatii tai sunt toti la fel. Afacerile si viata personala reprezinta doua lucruri separate. Comunicarea este importanta. Anunta-l pe angajatul/partenerul respectiv ca nu ai o problema personala cu el si ca relatia profesionala nu poate fi influentata de “mami si tati”. Asemenea situatii pot degenera foarte repede si este mai bine sa previi, decat sa tratezi “o boala”.

3. Fara afaceri la masa

Nu discuta despre afaceri la masa. Poti povesti diverse momente hazlii de la locul de munca, dar nu intra prea mult in amanunte. Informatiile confidentiale trebuie sa ramana in “seif”.

4. Contractele sunt esentiale pentru activitatea ta

Nu ignora angajamentele legale si juridice, doar pentru ca ai de-a face cu un membru al familiei. Trebuie sa fiti pe aceeasi lungime de unda. Doar nu vrei ca familia sa se invrajbeasca din cauza banilor. Toate chestiunile trebuie sa fie imortalizate pe hartie, sa existe material, astfel incat sa ai o scapare, in situatiile de urgenta.

5. Fii sincer si corect

Chiar daca suna simplu, uneori, iti va fi greu sa iti demonstrezi impartialitatea. Discutam despre familie, prieteni, angajati cu vechime...In cazul lor, ne va fi greu sa ramanem obiectivi. Cel mai bun sfat este sa ne comportam cu ei ca si cu alti angajati, sa nu ii favorizam in niciun fel.

6. Gandeste rational, nu lasa emotiile sa iti compromita puterea de decizie

Oricine raspunde la factorii mediului inconjurator, fie el si un membru al familiei. Acestia vor actiona manati de emotie (si te vor determina sa devii tu insuti empatic), dar spune-le ca trebuie sa abordati problemele constructiv, rational, pentru a ajunge la un consens.

7. Care sunt rolurile in companie?

Deseori, antreprenorii infiinteaza un startup si “pornesc motorul” fara sa stie cine este angajat si cine este sef, mai ales in afacerile de familie. Definirea rolurilor inca de la inceput va preveni situatiile nefericite, in care angajatii se calca pe picioare; ei vor fi concentrati asupra muncii lor si nu se vor lasa manati de interese obscure.

8. Un sfat prietenesc: Nu iti angaja rudele!

Toti antreprenorii ar vrea sa tina cont de un asemenea sfat. Ai un sentiment de implinire, atunci cand reusesti sa administrezi o companie alaturi de fratele, varul, tatal tau. Pe o piata a muncii tot mai dificila, toti somerii se zbat sa obtina un job decent. Esti o persoana altruista si vrei sa ii ajuti pe cei din jurul tau, mai ales daca aveti acelasi sange. Totusi, in unele cazuri, ar fi mai bine sa ii lasati acasa, sa ii intretineti cu bani, sa ii sfatuiti sa isi caute altceva de munca, decat sa ii inrolati in compania voastra. Ei nu vor face altceva decat sa va distraga atentia.

9. Negru pe alb

Nimeni nu are o memorie flexibila, atunci cand este vorba de bani si cu precadere rudele tale se vor folosi de acest pretext. Scrie totul, negru pe alb. Tine evidenta mijloacelor materiale.

10. Care sunt scopurile tale?

O problema serioasa, de care te poti feri doar un timp. Fii transparent in privinta asteptarilor si scopurilor tale. Un membru al familiei pune totul la suflet si nu va oferi cine stie ce performanta in campul muncii. Definirea scopurilor ii poate determina pe ceilalti sa isi doreasca mai mult de la ei insisi, sa isi imbunatateasca propriile cunostinte.

11. Nu e nimic personal, e vorba de familie

Stabiliti mai multe strategii, inclusiv una de exit. Transformati acordurile formale in unele oficiale, in prezenta unei terte parti. Nu conteaza ca discuti cu unchiul tau. Daca nu ai semnat ceva cu el, vei avea parte de probleme. Nu exista un “DACA”, ci un “CAND”. Afacerile nu se bazeaza pe cuvantul de onoare, ci pe documente semnate, parafate, recunoscute de autoritati.

12. Consiliul salvator

Un consiliu director puternic ii ajuta pe fondatorii companiei “sa scoata untul” din activitatea lor. Un membru al familiei poate fi eliminat din board, sa nu eziti in acest sens.

13. Separarea, un element vital

Separarea este esentiala. Viata personala si cea profesionala reprezinta doua lucruri total diferite. Afacerea ta se desfasoara in biroul de la munca, nu in sufrageria caminului conjugal. Pastreaza acest echilibru.

14. Remodeleaza spatiul de lucru

Nu lucra foarte aproape de rudele tale, detaseaza-le in alte birouri, comunicati prin intermediul telefonului si emailului.

15. Fii direct, atunci cand este vorba de problemele companiei

Cand angajatii iti aduc la cunostinta o problema, trebuie sa fii transparent. Fii sincer cu rudele tale, spune-le unde au gresit si ce trebuie sa indrepte si vorbeste-le deschis despre CONSECINTE. Comunicarea este cheia succesului.

Ultimele NOUTATI

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x