Adevar si provocare: 13 sfaturi pentru antreprenorii care vor sa-si deschida un magazin online
magazin onlineafacereidei de afaceriafaceri la cheiebanivanzari
Conduci un magazin fizic? Vrei sa faci trecerea la mediul online? In timp ce shop-ul tau din caramida era situat intr-o "jungla urbana a retailerilor", magazinul online se va situa "intr-o jungla virtuala", unde loviturile sunt la fel de dureroase. Fereste-te de necazuri urmand 13 sfaturi de incredere.
01. Concentreaza-te initial asupra "castigurilor mici"
Lanseaza magazinul online cu oferte limitate, populare, usor de livrat si de inventariat (foloseste o aplicatie de shopping cart cu un inventar simplu). Utilizeaza metode cunoscute de livrare si acceptare a platii. Scopul tau este acela de a-i oferi cumparatorului o experienta de shopping simpla, eficienta si in acelasi timp, placuta!
02. Plata trebuie sa se realizeze simplu
Asigura-te ca distinsii clienti (clientul nostru, stapanul nostru!) au la indemana modalitati simple de plata, precum PayPal. Ultimul lucru de care ai nevoie este ca oamenii sa migreze spre alte site-uri de e-commerce, din cauza "birocratiei" afisate de domeniul tau.
03. Tine cont de noile costuri
Livrarea produselor iti va majora costurile operationale. Pe clienti nu trebuie insa sa ii afecteze acest lucru. Ar trebui sa le suporti tu, pentru binele afacerii (si al clientilor, bineinteles).
04. Extinde-te fara sa fii un canibal
Vrei ca noul tau brand online sa il completeze pe cel fizic (macar ca renume), asadar, nu il canibaliza pe niciunul din ele.
05. Tine cont de inventar si informatii
Foloseste imagini, descrieri ale produselor, preturi etc, inainte de a demara procesul de vanzare online, deoarece iti vei usura activitatea. Chiar daca nu adaugi produsele la un loc, asigura-te ca ai un inventar suficient, pe masura cererii.
06. Deschide-ti magazin pe Facebook
Indiferent de traficul site-ului tau sau de cel al paginii tale de Facebook, nu ezita sa deschizi un magazin "social" pe Facebook. Incearca sa vinzi produse si servicii prin intermediul online-ului folosind instrumente precum Beetailer. Aceasta reprezinta o buna modalitate de a testa succesul ideii tale de afaceri, fara sa irosesti mii de dolari.
Magazinul virtual - o afacere mica, profitabila, care poate fi demarata la domiciliu
07. Vanzari directe sau edificarea brandului?
Multi antreprenori se avanta cu pieptul inainte, investind bani intr-un site urias, care sa le vanda produsele; construieste-ti mai intai un nume pe Amazon, eBay, Shopify sau Etsy. In momentul in care ai inceput sa faci bani in aceasta zona, demareaza magazinul online. Nu uita sa aloci un buget pentru SEO, optimizarea pe motoarele de cautare!
08. Brandul tau trebuie sa fie "adevarat", atat in online, cat si in offline
Asigura-te ca imaginea brandului tau este reflectata de experienta consumatorilor. Folosesti acelasi logo si culori atat in magazinul fizic, cat si in cel virtual? Folosesti fotografii cu rezolutie inalta? Serviciile tale sunt la fel de bune in online, ca si in offline?
09. Nu uita sa profiti de marketingul online
Odata ce ai lansat un magazin online, este crucial sa te promovezi, pentru a obtine trafic si vanzari. Ai nevoie de un plan de marketing, care se refera la traficul organic, reclama pay-per-click, marketingul afiliat si retelele de socializare - printre altele!
10. Ofera o experienta unica
Furnizeaza-le consumatorilor o experienta unica. Aceasta ii va determina sa reintre pe site-ul tau. Ofera-le o asistenta tehnica de exceptie.
11. Inventarul. Unde e inventarul?
Controlul inventarului nu este o operatiune placuta. Dar daca vrei sa activezi in comertul online, trebuie sa stii exact ce si cat vinzi. O sa livrezi chiar tu produsele? Sau alta firma? Trebuie sa iti stabilesti limite clare ale inventarului, cum o sa onorezi comenzile etc.
12. Cat de departe poti merge?
Extinderea presupune supunerea la noi si noi reguli. Acestea ar putea reprezenta un hop in calea dezvoltarii afacerii tale. Esti pregatit sa le depasesti?
13. Online egal mobil
Toate semnele tehnologice indica faptul ca utilizarea internetului mobil va deveni un trend absolut in urmatorii ani. Asigura-te ca esti prezent atat pe internetul clasic, cat si pe cel mobil, astfel incat oamenii sa poata accesa site-ul tau si de pe smartphone sau tableta. Vanzarile vor creste simtitor!