Ai un startup? Incepe cu SEO!
startupseomanagermarketingafacere
Se spune ca inceputurile sunt intotdeuna cele mai grele, dar nu si pentru cei care cunosc drumul. Orice antreprenor care incepe o noua afacere incearca sa isi optimizeze la maxim resursele ï¬nanciare si sa gaseasca cele mai eï¬ciente metode de promovare pentru noul sau business. Scenariul ideal: buget relativ mic, rezultate mari si imediate.
Dupa o analiza corecta si intelegerea optiunilor de promovare din mediul online, managerul unui startup va ajunge repede la concluzia ca promovarea pe Google, adica SEO (Search Engine Optimization), il va aduce in fata potentialilor clienti exact atunci cand acestia au nevoie de produsele sau serviciile pe care el le ofera. Mai mult, cautarea pe Google reprezinta in ziua de azi o etapa esentiala in rocesul de achizitie. Utilizatorul compara ofertele de pe piata, folosind cautarea pe Internet.
Chiar daca in general managerii au tendinta sa incerce mai intai instrumente offline de promovare, ei sunt totusi constienti ca "lansarea" startup-ului lor trebuie sa se faca online. Internetul este acum un canal de promovare accesibil si care are un efect viral si rapid. Astfel, daca se alege atent "mixul" de instrumente pentru a ajunge la publicul dorit, intr-o perioada scurta de timp se pot obtine rezultate masurabile, de lunga durata.Un pas important pe care orice business ar trebui sa il faca este sa contureze inca de la inceput o strategie online completa, care sa cuprinda canale de inbound marketing.
Un manager aflat la inceput de drum trebuie sa se familiarizeze cu ceea ce inseamna inbound marketing - continut editorial,
SEO, blog, retele de socializare etc. Studii arata ca vizitatorii acorda 5 secunde unui site, timp in care il scaneaza vizual pentru a decide daca acesta este relevant pentru cautarea lor. Urmatorul pas este ca structura si continutul sa ii trezeasca interesul. Trebuie inteles proï¬lul clientului si ceea ce vizitatorul se asteapta sa gaseasca pe site atunci cand il acceseaza. Daca le este greu sa gaseasca informatii despre produsele ori serviciile cautate, cel mai probabil ei vor iesi din site si vor cauta in alta parte.
Tot ce vei construi prin inbound marketing va ï¬ in zadar daca odata adus pe site, utilizatorul nu este convertit in client. Clientii trebuie sa ï¬e extrem de satisfacuti, nu doar multumiti. Cel extrem de satisfacut nu numai ca va reveni, dar va si recomanda afacerea mai departe!