ANALIZA: Cum alegem numele unei companii?
analizanumecompaniiantreprenoribotezgoogle
Un antreprenor intreaba: Ce sfaturi puteti oferi legat de "botezul" unei companii? Dupa cum spune Laura Roeder, fondatoarea LKR, numele ciudate de companii si uneori gresite au devenit un fel de trend, care ii scoate din sarite pe consumatori. Nimeni nu mai vrea sa pronunte numele companiei, atunci cand discuta despre aceasta. Numele firmei trebuie sa fie usor de pronuntat.
"Concentrati-va asupra dezvoltarii celui mai bun produs; numele companiei poate fi ales la sfarsit. Nu pierdeti prea mult timp asupra gasirii unei denumiri. Continuati sa construiti si sa imbunatatiti ceea ce aveti", spune Ben Lang, fondatorul EpicLaunch.
La randul sau, Matt Mickiewicz, cofondatorul Flippa and 99designs, ne invita la lectura. "Cititi cartea "22 Immutable Laws of Branding", scrisa de Al Ries si Laura Ries, pentru a va "boteza" compania. Numele generice sunt sortite esecului. Vreti sa fiti diferit de concurenta, sa nu fiti confundat cu alte firme. Inainte de a stabili denumirea companiei, rugati zece oameni sa pronunte numele acesteia si vedeti daca suna bine!".
"Chiar daca veti observa multe magazine si firme cu nume ciudate, tipatoare, tineti-va departe de tentatie. Este ca si cum v-ati face un tatuaj, care la timpul sau a parut superb, dar a doua zi ati regretat momentul in care ati intrat in salonul artistului tatuator. Ganditi-va la brandurile mari; unele au nume simple, formate dintr-un cuvant. Mizati pe simplitate, pe esenta. Numele companiei trebuie sa fie atragator, profund si scurt", explica Steven Le Vine, CEO si presedinte al grapevine pr.
Gaseste un nume de companie care sa descrie ceea ce faci. Astfel, toata lumea va cunoaste natura companiei tale. Numele va avea rezonanta; oamenii te vor gasi usor. Denumirea trebuie sa fie simpla si sa exprime serviciile pe care le oferi, in maximum 2-3 cuvinte, precizeaza Louis Lautman, fondatorul Young Entrepreneur Society.
In cazul in care te straduiesti sa gasesti un nume memorabil pentru compania ta, poti apela si la mediul online. Foloseste un site de sugestii precum Nameboy, ne indeamna Logan Lenz, fondatorul si presedintele Endagon.
"Te gandesti la o denumire? Comunic-o unui numar de zece oameni. O saptamana mai tarziu, ia legatura cu ei si roaga-i sa isi aminteasca numele furnizat de tine. Isi vor aminti numele companiei tale? Daca isi amintesc mai putin de 7 dintre ei, atunci trebuie sa gasesti alta denumire, care sa atraga atentia", spune Justin Beck, cofondatorul si CEO-ul PerBlue.
De asemenea, trebuie sa gasesti o denumire care sa te aduca in primele pagini de rezultate ale Google-ului. Si mai ales, nu alege un nume pe care doresti sa il schimbi mai tarziu sau pentru care ai putea fi dat in judecata, de catre proprietarul de drept al acestuia. Evita situatiile neplacute.
Heather Huhman, fondatorul si presedintele Come Recommended, ne sfatuieste sa avem propriile idei, dar sa nu ignoram ajutorul familiei, prietenilor si a altor profesionisti din industrie, care ne-ar putea furniza un nume memorabil. De asemenea, puteti apela la retelele de socializare, unde utilizatorii sunt bucurosi sa va ajute.
Pe de alta parte, "uneori, un nume suna bine pe hartie si pare un brand inspirat. Dar cum suna cand il rostesti cu voce tare? Te simti mandru sau jenat cand il promovezi? O sa-l utilizezi intotdeauna, asa ca trebuie sa fie extraordinar", spune Lea Woodward, fondatorul Startup Training School.
Jason Sadler, de la IWearYourShirt.com, spune insa ca numele companiei NU CONTEAZA. Yahoo? Google? Amazon? Nike? Aceste nume n-ar fi insemnat nimic, fara mecanismele din spatele lor. Cheia succesului este sa iti promovezi cum se cuvine compania, sa promovezi brandul si sa faci ceva memorabil, unic. Cu cat vor fi mai familiarizati oamenii cu numele companiei tale (oricare ar fi el!), cu atat vei dobandi mai multa influenta.
Nathalie Lussier, fondatorul si CEO-ul Nathalie Lussier Media, il contrazice insa pe Sadler: "Alegerea unui nume de startup este dificila, deoarece exista sanse ca afacerea pe care o demarezi azi sa nu mai fie aceeasi, peste trei ani. Ganditi-va la companii uriase, precum Yahoo! si Google, care au evoluat spectaculos, in materie de produse si servicii de internet. Numele lor continua sa fie relevante si raman impamantenite in memoria colectiva". (
sursa: yec)