Cand doi se cearta, al treilea castiga
volkswagensuzukifiatdivortaliantapartenerstrategie
Disputa dintre Volkswagen si Suzuki, iscata de cateva luni bune, pare sa ia o alta intorsatura. Dupa ce germanii s-au aratat extrem de deranjati de faptul ca Suzuki a decis sa foloseasca propulsorul diesel Multijet de 1,6 litri de la Fiat, italienii isi doresc o colaborare mai extinsa cu constructorul japonez.
Asadar, dupa ce au aruncat samanta de scandal intre cele doua grupuri, italienii vor sa profite de pe urma iminentului divort. O sustine chiar Sergio Marchionne, seful Fiat, care a declarat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt ca Suzuki ar putea fi un partener interesant pentru piata asiatica.
"Am avut si avem o cooperare industriala profitabila cu Suzuki. A trecut deja o perioada indelungata de cand ne-am unit fortele." Intrebat daca Fiat are vreo implicare in divergentele germano-nipone, Marchionne a declarat ca grupul italian nu are nici o legatura cu clatinarea aliantei.
Nu ar fi exclus sa vedem crearea unei aliantei puternice intre Fiat si Suzuki, dupa ce Volkswagen iese din ecuatie. Insusi Osamu Suzuki, presedintele japonezilor, a declarat la inceputul acestei saptamani ca planuieste sa incheie alianta de doi ani cu Volkswagen, pe care o defineste ca fiind "impovaratoare".