Comisia Europeana nu mai vrea automobile fara serviciul eCall
comisia europeanaceaccidente autoecallautomobile ecallserviciul 112
Comisia Europeana a adoptat, astazi, prima masura menita sa garanteze ca, din 2015, automobilele europenilor vor putea apela singure serviciile de urgenta in cazul unui accident grav.
Comisia si-a propus ca eCall sa fie instalat in toate noile autoturisme si vehicule usoare incepand din 2015. In caz de accident grav, acest sistem formeaza automat numarul european unic de urgenta 112 si comunica serviciilor de urgenta locul in care se afla vehiculul.
Recomandarea adoptata astazi solicita statelor membre ale UE sa se asigure ca operatorii retelelor de telefonie mobila isi modernizeaza infrastructura astfel incat apelurile de tip eCall sa fie transmise in mod eficient serviciilor de urgenta.
Victimele accidentelor nu au intotdeauna reflexul sau capacitatea fizica de a suna imediat la serviciile de urgenta. Dispozitivele eCall rezolva aceasta problema alertand imediat serviciile respective, chiar daca soferul sau pasagerul este inconstient sau nu poate telefona din alt motiv.
Potrivit estimarilor, aceasta tehnologie grabeste sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40% din timp, in zonele urbane, si cu 50%, in zonele rurale.
Utilizat pe scara larga, serviciul eCall va contribui in fiecare an la salvarea a sute de vieti omenesti si la reducerea gravitatii ranilor si traumatismelor in zeci de mii de cazuri.
Obiectivul Comisiei este ca, pana in 2015, serviciul eCall sa fie instalat si pe deplin functional in toata Uniunea Europeana si in Croatia, Islanda, Norvegia si Elvetia.
Recomandarea de astazi va fi urmata de adoptarea de catre Comisie a specificatiilor privind modernizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenta si de o propunere de regulament care sa se stipuleze ca toate noile modele de automobile si de vehicule usoare trebuie sa fie echipate, incepand din 2015, cu dispozitive eCall care indeplinesc specificatiile tehnice prevazute.