Compania auto Fiat vrea sa investeasca 9 miliarde de euro in modele premium
companiefiatpiataitaliamodele
Grupul auto italian Fiat are intentia sa investeasca peste 9 miliarde de euro in noi modele, ca parte a unei strategii de limitare a pierderilor inregistrate pe teritoriul european.
Compania Fiat vrea sa consolideze marcile Maserati si Alfa Romeo cu noi modele fabricate in Italia. In plus, managerii firmei vor sa se axeze pe subcompacta 500 si pe Panda, masina destinata celor cu buget limitat.
Fiat va renunta la celebrul Punto, conform unor surse apropiate situatiei, citate de Bloomberg.
"Sa iti abandonezi radacinile reprezinta o miscare istorica si indrazneata", a spus Roberto Verganti, profesor de management la Universitatea Politehnica din Milano.
Potrivit sursei citate, printre modelele premium care vor fi lansate ca parte a noii strategii se numara 500 si Jeep, precum si o varianta decapotabila a automobilului sport Alfa Romeo 4C, care vor fi produse in Italia.
De asemenea, noua varianta de sedan Alfa Romeo Giulia, destinata in principal pietelor din afara Europei, va fi produsa in aceasta tara.
Fiat Punto va fi inlocuit de o versiune cu cinci usi a modelului 500, care va fi produsa in Polonia pentru a limita costurile si a maximiza marjele de profit, au continuat sursele citate.
Asta se intampla mai ales pentru ca salariile angajatilor din sectorul auto sunt de aproximativ patru ori mai mici in Polonia decat in Italia, potrivit organizatiei germane VDA.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii Fiat au refuzat sa comenteze asupra strategiei companiei.
Livrarile producatorului auto in Europa au fost anul trecut cu 47% sub nivelul din 2009, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar cota de piata a coborat la 6,2% in acest an, fata de 9,3% in 2009.