Dacia este primul exportator al Romaniei
daciaexportuzinaromaniamasini
Constructorul auto roman Dacia a exportat 93% din productia sa de vehicule, in 2012, compania expediind in strainatate din 2005 pana in prezent peste 2 milioane de autovehicule prin Centrul Logistic din Mioveni.
Potrivit unui comunicat al Dacia, citat de Agerpres, activitatile uzinei si ale platformei logistice de la Mioveni au generat, in 2012, 7,7% din exporturile tarii, devenind astfel liderul companiilor exportatoare ale Romaniei.
Unitatea de Vehicule asigura productia modelelor Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway si Duster, dar si Renault Symbol (cu o cota de 16% in prezent), avand peste 8.500 de salariati. Cadenta zilnica a uzinei este de 1.390 unitati.
Pe langa masini finite, aceasta produce si piese pentru alte uzine ale grupului Renault care produc gama entry.
Departamentul Presaj din cadrul Uzinei Vehicule reprezinta sursa pentru departamentul Caroserie al aceleiasi uzine, dar si pentru uzine ale Grupului Renault la nivel mondial (Rusia, Maroc, Columbia, Iran, Africa de Sud, Brazilia).
46% din productia de piese realizata de catre departamentul de Presaj este destinata exportului.
La Uzina Mecanica si Sasiuri se produc piese brute din aluminiu, se asambleaza motoare si cutii de viteze, se monteaza punti fata si spate, se sudeaza osii si cadre grup moto-propulsor (GMP) pentru vehicule asamblate la Uzina Vehicule Dacia si in alte uzine la nivel international.
Aproximativ 70% din productia activitatii mecanice este destinata uzinelor din Grupul Renault in lume. Pe primele locuri la export figureaza Rusia, Turcia si Franta.
13 uzine ale Aliantei Renault-Nissan in lume sunt alimentate prin Directia Logistica Dacia cu piese de la 521 de furnizori, din care 89 din Romania si 432 din afara tarii.
Din 2005 pana in prezent, au fost expediati pe cale rutiera, maritima sau feroviara, 7.586.931 m3 de piese, echivalentul a 3.405.247 masini. Cea mai indepartata destinatie este Argentina, unde piesele ajung pe cale maritima.
Centrul logistic ILN din Mioveni a fost deschis in 2005 si a necesitat investitii de peste 20 milioane euro in intervalul 2005-2012.