De ce anvelope de iarna? Pentru ca au aderenta crescuta sub 7 grade Celsius, desi nu sunt obligatorii in aceste conditii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce anvelope de iarna? Pentru ca au aderenta crescuta sub 7 grade Celsius, desi nu sunt obligatorii in aceste conditii De ce anvelope de iarna? Pentru ca au aderenta crescuta sub 7 grade Celsius, desi nu sunt obligatorii in aceste conditii
de Manager.ro la 02 Nov. 2011
Urmareste-ne pe Google News
anvelopeiarnaaderentafranarederapajcarosabil

Anvelopele de vara isi pierd elasticitatea si aderenta la temperaturi de sub 7 grade Celsius, motiv pentru care ar fi bine sa aveti montate pe masina pneuri de iarna. Atentie insa! Nu este stipulata in lege obligativitatea montarii de cauciucuri de iarna atunci cand afara sunt sub 7 grade Celsius, ci doar cand carosabilul este acoperit de polei, gheata sau zapada.

Pneurile de iarna au o aderenta mai buna la un carosabil umed sau inghetat in comparatie cu cele de vara. Recomandabil este sa le cumperi incepand cu luna octombrie.

Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Serviceurilor Auto Independente din Romania a declarat pentru Manager.ro ca este bine sa ai anvelope de iarna montate pe masina, chiar si in situatia in care carosabilul nu este acoperit de zapada sau gheata. "Anvelopa de iarna are o aderenta crescuta pe carosabil, mai ales la temperaturi de sub 7 grade Celsius. Ea se muleaza mai bine pe suprafata de rulare".

Poti merge iarna si cu pneuri de vara


Muntean sustine ca poti merge si cu anvelope all season sau de vara atunci cand afara sunt sub 7 grade, insa cu conditia ca partea carosabila sa fie perfect uscata si curata. "Cand soseaua este uscata, dar afara este ger, poti rula cu caucicuri de vara, numai ca va creste distanta de franare. Exista unele state in nordul Europei unde nu esti obligat sa montezi anvelope de iara, pentru simplul motiv ca acolo carosabilul este perfect uscat in plin sezon rece", sustine Cristian Munteanu.

El mai spune ca singura obligativitate, in state precum Marea Britanie sau Norvegia, este data de firmele de asigurari. Acestea nu te despagubesc in cazul in care ai avut un accident, iar pe masina erau montate anvelope de vara sau all season.

Nu schimba doar pe fata cauciucurile


Primul lucru pe care trebuie sa-l faci inainte de sosirea zapezii este sa inlocuiesti cauciucurile de vara cu cele de iarna. Nu este recomandata schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna numai pe o singura puntea (fata sau spate), deoarece in cazul virajelor sau al franarilor, comportamentul cauciucurilor va fi diferit, imprimand masinii miscari mai greu de controlat.

Atentie la diametrul anvelopelor!

Poti schimba anvelopele de vara cu cele de iarna, pe aceleasi jante, insa cel mai bine este sa ai "roti de iarna", care sa includa si jantele. In acest fel, timpul schimbarii este mult redus si eviti neplacerile care pot sa apara cu etansarea, atunci cand montezi anvelopele de iarna.

Este posibil sa fii nevoit sa schimbi doar un pneu. In acest caz, este important sa nu completezi setul masinii cu un cauciuc de alt profil. De exemplu, daca montezi anvelope mai mari in diametru, sau mai late, vei simti un oarecare confort, insa elementele suspensiei si directiei vor fi mai solicitate si se vor uza mai rapid.

Daca anvelopele sunt de tip all season, le poti folosi si iarna, dar sa nu fie prea uzate. Adancimea profilului, in partea cea mai uzata, nu trebuie sa fie mai mica de 1,5 milimetri.

Cat folosesc un cauciuc?

O adancime mai mare a profilului aduce neplaceri, atat la franare, cat si la mentinerea aderentei in viraje. Iarna nu folosi niciodata anvelope resapate, pentru ca riscurile la care te expui sunt foarte mari. Daca este necesar sa echipezi masina cu lanturi, e bine sa stii ca folosirea lor pe drum uscat duce la uzura prematura a anvelopelor si elementelor suspensiei si directiei.

In mod normal, durabilitatea unui cauciuc este de 10 ani. Unul depozitat pana la cinci ani, este prezentat ca nou. De exemplu, la un rulaj de 44.000 de kilometri pe an, cauciucul de vara nu ar trebui folosit mai mult de trei ani, iar cel de iarna mai mult de sapte ani.

Cum depozitez cauciucurile?

Cauciucurile fara janta trebuie depozitate vertical, iar cele cu janta, culcat. Pentru o buna depozitare este de preferat sa se aleaga o incapere intunecata, racoroasa si uscata. De asemenea, trebuie evitat contactul cauciucului cu benzina, ulei sau grasimi.


Ultimele NOUTATI

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x